تئاتر در هفته‌ای که گذشت؛

از مجوز نداشتن تماشاخانه‌ها تا توقف اجرای یک نمایش

تئاتر در هفته ای که گذشت از مجوز گرفتن یک تماشاخانه بعد از سه سال و توقف اجرای یک نمایش به خاطر وجود مشکلات عدیده می‌گوید.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سر خط مهمترین اخبار تئاتر در هفته گذشته را در ادامه می‌خوانید:


*با حکم مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی، علی‌اصغر راسخ راد به عنوان مدیر اداره برنامه‌های تئاتر و خانه نمایش منصوب شد.

*محمدهادی عسکری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، طی احکام جداگانه‌ای دبیر و اعضای شورای هنری مرکز تئاتر مولوی را منصوب کرد. طبق این احکام امیرحسین حریری به عنوان دبیر شورا و رحمت امینی، هما جدیکار، مسعود دلخواه، مهرداد رایانی مخصوص و شهرام زرگر به عنوان اعضای شورای هنری مرکز تئاتر مولوی مشخص شدند.

*هیات انتخاب و مشاور نمایش‌های شهرستان‌ها متشکل از مرضیه برومند، آزاده پورمختار، مریم سعادت، مرضیه محبوب، زهرا صبری، آزاده انصاری و یوسف صدیق و هیات انتخاب نمایش‌های تهران متشکل از آزاده پورمختار، مریم سعادت و یوسف صدیق، از میان ۶۴ نمایش راه‌یافته به این بخش از تهران و شهرستان‌ها، ۳۵ نمایش را انتخاب و برای شرکت در مرحله بعد معرفی کردند.

*داوود نامور مدیر تماشاخانه «بازیگاه» از فعالیت مستمر خود برای گرفتن مجوز اجرا از سال 92 گفته بود که گویا موفق شده است تا سه ماه دیگر این مجوز را به دست آورد. همچنین وی از تماشاخانه‌های خصوصی گفت که هیچ مجوزی برای اجرای نمایش ندارند و فقط آموزشگاه بازیگری هستند.

*کارگردان نمایش «سال ثانیه» که پیش از این قصد داشت این اثر را در شهرهای مختلف به صحنه ببرد، با اشاره به مشکلاتی که سفر و اجرا در خارج از تهران دارد اظهار کرد که این برنامه متوقف شده است و دلیل آن را مشکلاتی در هزینه‌ها و اقامت گروه اعلام کرد و از طرفی بیان کرد که با برنامه‌ریزی دقیق‌تری باید جلو رفت.

*جمعی از دانشجویان، دبیران انجمن‌های علمی و کانون‌های نمایش دانشگاه‌های تئاتر و سایر رشته‌ها در نامه‌ای خطاب به مدیرکل فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم خواستار تامین تمهیدات لازم برای ایجاد تشکل صنفی دانشجویی نظیر مجمع کانون‌های تئاتری دانشگاه‌ها شدند. 

* در واقع یکم خرداد ماه نیز برنامه «نقد تئاتر» ویژه بررسی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران روی آنتن رفت که طی آن بهنام نوایی دبیر جشنواره، ناصر حبیبیان از دبیران دوره گذشته، علی‌اصغر دشتی کارگردان و مدرس دانشگاه به همراه باقری مدرس دانشگاه و مشاور جشنواره تئاتر دانشگاهی، به بررسی اهمیت و لزوم فعال شدن تشکل صنفی دانشجویی پرداختند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.