امیر فهمیده:

بازپس‌گیری خرمشهر بزرگترین دستاورد دفاع مقدس بود

معاونت اجرایی نزاجا گفت: برای آزادسازی خرمشهر 6هزار شهید تقدیم شد.

بازپس‌گیری خرمشهر بزرگترین دستاورد دفاع مقدس بود
امیرمحمد فهمیده معاونت اجرایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  ضمن تبریک سوم خرداد ماه سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: بازپس‌گیری خرمشهر از بزرگترین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس بود. طولانی‌ترین و بزرگترین عملیاتی که در هشت سال دفاع مقدس انجام شد عملیات بیت‌المقدس بود که منجر به بازپس گیری خرمشهر شد. 

وی ادامه داد: صدام در سال 59 عملیات تجاوزکارانه خود را با سه سپاه از سمت شمال غرب، غرب و جنوب انجام داد که هدف اصلی او تجزیه خوزستان بود. مهمترین هدف او تصرف شهر بندری خرمشهر بود و بر روی این هدف نیز تبلیغات فراوان کرده بود که موفق شد بعد از 34 روز خرمشهر را اشغال کند.

فهمیده اظهار داشت: مهمترین هدف صدام از فتح خرمشهر کشاندن جمهوری اسلامی ایران به پای میز مذاکره بود که در این مذاکرات به خیال خود خرمشهر را از ایران جدا کند. او در این جنگ حمایت 24 کشور را در پشت خود میدید. به نظر او و حامیانش بازپس‌گیری خرمشهر توسط سربازان ایران امری محال بود.

معاونت اجرایی نزاجا تصریح کرد: شعار امروز ما می‌توانیم در آن زمان ایجاد شد که ترکیب مقدس ارتش، سپاه، بسیج، مردم و رهبری امام خمینی کار فتح را به پیش برد. در سال دوم جنگ 4 عملیات بزرگ به نام‌های ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس انجام شد که عملیات آخر روند جنگ را تغییر داد. 

امیر فهمیده افزود: بر ما لازم است که این رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌ها را برای نسل امروز زنده نگه داریم. ما می‌توانیم و این توانستن را در سوم خرداد 61 به جهان ثابت کردیم. در جریان آزادسازی خرمشهر 6هزار شهید و بالغ بر 25 هزار مجروح تقدیم انقلاب شد. 

معاونت اجرایی نیروی زمینی ضمن اشاره به همکاری ارتش و سپاه در آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: شهید صیادشیرازی از ارتش و برادر محسن رضایی از سپاه دستور عملیاتی این عملیات را صادر کردند. شهید صیادشیرازی ترکیب سپاه و ارتش را ترکیبی مقدس اعلام کردند که این ترکیب امروز تحت عنوان نیروهای مسلح فعالیت می‌کنند. 

امیر فهمیده در پایان خاطر نشان کرد: بازپس‌گیری خرمشهر اوج اقتدار کشور بود و به طوری نامحسوس پایان جنگ برای بعثی‌ها را رقم زد.

انتهای پیام /

برچسب ها: شهید فهمیده ، خرمشهر ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار