انتشار چهار هزار و 400 نشریه دانشجویی در کشور / نشریات الکترونیکی دانشجویی در راه است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از انتشار چهار هزار و 400 نشریه دانشجویی در دانشگاه های مختلف خبر داد و گفت: به دنبال الکترونیکی شدن نشریات دانشجویی هستیم.

ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تاکنون شاهد رشد 1.5 برابری نشریات دانشجویی بودیم و نزدیک به چهار هزار و 400 نشریه دانشجویی در سراسر کشور توسط دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف منتشر می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در هر نشریه به فراخور حوزه فعالیت و میزان انتشار آن، چندین دانشجو فعالیت دارند، می‌توان گفت بیش از هزاران دانشجو در عرصه تدوین و تهیه مطالب برای چاپ نشریات دانشجویی فعال هستند.

هاشمی نقش نشریات دانشجویی را همانند نقش مطبوعات در جامعه دانست و بیان کرد: فعالیت در این حوزه فرصتی برای رشد استعداد و افزایش توانمندی دانشجویان است که با تبادل نظر و هم‌فکری اندیشه‌ها با توسعه این جریان، آثار و برکات ارزشمندی در دانشگاه‌ها داشته باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به حمایتی که در وزارت علوم و دانشگاه‌ها از فعالیت نشریات دانشجویی صورت می‌گیرد، امیدواریم این نشریات بتوانند فعالیت خود را توسعه دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره نشریات الکترونیک بیان کرد: در حال حاضر در سطح ملی و دانشگاهی نشریاتی هستند که در فضای مجازی منتشر می‌شوند و مطالبات خوبی هم در این زمینه در سطح دانشگاه‌ها برای انتشار نشریات الکترونیکی وجود دارد، از این رو به دنبال تکمیل آیین‌نامه‌ها هستیم تا زمینه صدور مجوز و فعالیت نشریات دانشجویی به صورت الکترونیک فراهم شود.

هاشمی با اشاره به اینکه وزارت علوم توجه ویژه‌ای به افزایش توان و دانش فعالان حوزه نشریات دانشجویی دارد، یادآور شد: علاوه بر وجود دانشکده‌هایی که در زمینه خبر و آموزش خبرنگاری فعالیت دارند، برگزاری دوره‌های مختلف مرتبط با حوزه خبر مورد توجه قرار دارد تا زمینه ارتقای کیفی نشریات دانشجویی به خوبی فراهم شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار