والیبال انتخابی المپیک- ژاپن

گام نخست شاگردان لوزانو / نبرد با کانگوروها

تیم ملی والیبال ایران نخستین دیدار خود در رقابت‌های انتخابی المپیک را مقابل تیم ملی والیبال استرالیا برگزار می کند.

گام نخست شاگردان لوزانو / نبرد با کانگوروهابه گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، زنگ آغاز رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک ریو در کشور ژاپن از صبح فردا با برگزاری دیدار بین دو تیم ایران و استرالیا به صدا درمی‌آید. 

ملی‌پوشان والیبال ایران که از دو ماه قبل خود را برای حضور در نبرد مهم انتخابی المپیک آماده کرده‌اند، فردا و از ساعت 5و30 به وقت ایران مقابل حریف آسیایی خود به میدان می‌روند.

شاگردان رائول لوزانو که دو روز قبل با برگزاری دیداری دوستانه مقابل لهستان پیکارهای تدارکاتی خود را به پایان رساندند، با انگیزه و با نشاط در دیداری به میدانی خواهند رفت که شاید بتوان آن را مهم‌ترین تورنمنت چند سال اخیر والیبال دانست. 

بلندقامتان ایران تلاش خواهند کرد رویایی 52 ساله را تحقق بخشند و ناکامی‌های ادوار قبل در رسیدن به المپیک را جبران کنند. ملی‌پوشان ایران حریفان سخت‌کوشی را برای تحقق این موفقیت پیش رو دارند و قطعا به خوبی می‌دانند که برای تصاحب بلیط ریو در تمامی دیدارها باید با تمام توان و انگیزه ظاهر شوند.

تیم ملی والیبال استرالیا که در دو دوره 2004 و 2012 نقشی مهم در ناکامی والیبال ایران برای رسیدن به المپیک ایفا کرده است، این بار نخستین حریف بلندقامتان خواهد بود. شاگردان روبرتو سانتیلی در آخرین تورنمنت مشترک با تیم ملی والیبال ایران، یعنی مسابقات جام جهانی موفق شدند ایران را شکست دهند و امیدوارند در آغاز نبرد انتخابی المپیک هم نتیجه لازم را برابر تیم ملی ما کسب کنند. تیمی که با تغییرات مهم راهی ژاپن شده است.

 سانتیلی  با حفظ بازیکنانی مانند ادگارد و دعوت دوباره از نفراتی مانند پائول ساندرسون و آیدان زینگل تصمیم دارد نتیجه لازم را در ژاپن بدست آورد تا بار دیگر نماینده قاره آسیا در المپیک باشد.

سال 2000 و المپیک سیدنی نخستین تجربه تیم ملی استرالیا در رقابت های المپیک بود. در آن مسابقات استرالیایی ها با دو  پیروزی و چهار شکست عنوان هشتمی مسابقات را از آن خود کرد. در سال 2004 این تیم هرچند در المپیک یونان حاضر بود اما با قبول 5 شکست از 5 دیدار به رتبه ای بهتر از دوازدهمی نرسید. 

والیبالیست های استرالیا در المپیک 2008 غایب بودند اما در سال 2012 سومین حضور خود در این رقابت‌های معتبر را تجربه کردند. هرچند باز هم در نبرد با تیم های بزرگ جهان ناکام بودند و با دو پیروزی نهم شدند. 

دیدار دو تیم ایران و استرالیا در آغاز رقابت‌های انتخابی المپیک 2016 ریو از ساعت 5 و 30 آغاز خواهد شد. مسابقات انتخابی المپیک از هشتم تا شانزدهم خرداد ماه پیگیری می‌شود و در نهایت سه تیم نخست گروه به همراه بهترین تیم آسیایی جواز حضور در مسابقات المپیک را به چنگ می‌آورند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۵
ساعت چند
30:5
آخرین اخبار