سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس تئاتر برگزیدگان خود را شناخت

نخستین سمپوزیوم بین المللی طراحی صحنه و لباس تئاتر تهران روز گذشته در مجموعه فرهنگی تئاترشهر با تقدیر از نفرات برگزیده به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم اختتامیه نخستین سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس با حضور ایرج رامین‌فر طراح صحنه و لباس، اردشیر صالح‌پور، مریم مجد مترجم کتاب طراحی صحنه  اثر «اورن پارکر و کریگ وولف»، حسن معجونی بازیگر، اکبر جلیلی دبیر سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس در سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار شد.

در ابتدا از ایرج رامین فر طراح صحنه تقدیر به عمل آمد و او در این مراسم گفت: ممنونم که از من تقدیر کردید اما من هنوز حس می‌کنم دانشجو و هنوز در حال کسب تجربه و آموختن هستم.

وی ادامه داد: به نظر من طراحی صحنه در سینما و تئاتر بسیار متفاوت بوده و به طور کل همه ایده‌ها و سبک‌هایی که در تئاتر وجود دارد به سینما هم منتقل شده و سینما صاحب تفکراتی است که ابتدا در تئاتر تجربه شده است.

رامین‌فر افزود: من همه ایده‌آل‌هایی که در طراحی صحنه تئاتر دوست داشتم، تجربه کنم و امکانش پیش نیامد با خودم به عرصه سینما بردم و البته کسانی هم که در حوزه طراحی لباس فعالیت  می‌کنند، کار بزرگی انجام می‌دهند‌.

وی عرصه هنر را راهی بی انتها خواند و بیان کرد: هنر به گونه‌ای است که انتها ندارد و مدام مسیر جدیدی را بر سر راهتان می گذارد تا آن مسیر تازه را هم طی کنید.

در ادامه مراسم از علی رفیعی هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر تقدیر به عمل آمد اما علی رفیعی به دلیل کسالت خواهرش در اصفهان بود و به این مراسم نیامد.

مریم مجد مترجم کتاب طراحی صحنه اثر اورن پارکر و کریگ وولف بعد از اینکه مورد تقدیر قرار گرفت در سخنانی کوتاه عنوان کرد: باعث افتخار من است که نامم در کنار بزرگانی چون ایرج رامین فر و علی رفیعی قرار دارد اما حالا کمی از تئاتر فاصله گرفتم و در دانشگاه تدریس می‌کنم اما هرآنچه از تئاتر یاد گرفتم از علی رفیعی آموختم. و افتخار بزرگی است که توانستم در جهت رشد آموزشی کشورم قدمی بردارم.

گفتنی است؛  در زمینه پژوهش از علی تهرانچی برای پژوهش مکان‌یابی تئاتر محیطی در فضای عمومی شهر تهران و مهشید احمدیان برای پژوهش بررسی مد مفهومی و نگاهی به جایگاه آن در تئاتر معاصر تقدیر به عمل آمد.

در پایان مراسم داوران برگزیده‌های نخستین سمپوزیوم بین المللی طراحی صحنه و لباس را معرفی کردند  و نفرات برگزیده در هر بخش علاوه بر یک جایزه ویژه، موفق به دریافت بورس تحصیلی دوره کامل طراحی لباس خواهند شد.

مریم برزگر و مریم قاسمی به عنوان برگزیده های دوم و الهام شیدایی به عنوان برگزیده ویژه معرفی شدند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.