تشکیل تشکل دو اتحادیه دانشجویی در انتظار بررسی / وزارت علوم از این تشکل‌ها استقبال می کند

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه وزارت علوم از ایجاد تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها استقبال می کند، گفت: درخواست تشکیل تشکل دو اتحادیه دانشجویی درحال بررسی است.

ضیاء هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اگر مجموعه ای در دانشگاه قصد تشکیل تشکل دانشجویی داشته باشد باید تقاضای تشکیل را برای بررسی به وزارت علوم ارسال کند.

معاون فرهنگی وزارت علوم افزود: درحال حاضر دو اتحادیه دانشجویی درخواست تقاضای تشکیل تشکل را به وزارت علوم داده اند که این درخواست ها درحال بررسی هستند.

وی گفت: ما از درخواست ایجاد تشکل های دانشجویی در دانشگاه ها استقبال می کنیم تا تشکل های جدید در چارچوب قانون راه اندازی شوند.

هاشمی درباره تشکیل شورایی جدید تحت عنوان احیای انجمن های اسلامی، افزود: تاکنون شورایی تحت عنوان احیای انجمن های اسلامی درخواست بررسی برای تشکیل تشکل دانشجویی را به وزارت علوم ارسال نکرده و چنین درخواستی هم بررسی نشده است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم همچنین درباره انتقاد از استاد و دانشجویان تصریح کرد: دانشجو و استاد باید بتوانند نقد کنند و البته نقدپذیر باشند، به طور حتم همه نقدهای مطرح شده درست نیست ولی طرح آن خوب است چون با مطرح شدن آن امکان پاسخگویی به وجود می‌آید و به سمت تفاهم می رویم. با تفاهم، اعتماد به نفس و با اعتماد به نفس، امید به آینده‌ای روشن افزایش پیدا می کند.

وی یادآور شد: در هر مقطعی که گفتگو و انتقاد نبوده، فضای امن به امنیتی تبدیل شده و از امید و همدلی فاصله گرفته‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.