رشت؛

راه اندازی فیبر نوری در حرم سید جلال الدین اشرف استانه اشرفیه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استانه اشرفیه گفت: برای ایجاد فیبر نوری حرم مطهر در آستانه‌اشرفیه کمک می‌کنیم.

راه اندازی فیبر نوری در حرم مطهر سید جلال الدین اشرف استانه اشرفیه به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در نشست شورای اداری آستانه‌اشرفیه از پیگیری تأمین اعتبار پل کابلی و راه‌اندازی فیبر نوری در حرم مطهر سلطان سید جلال‌الدین اشرف خبر داد.
   
محمود واعظی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان آستانه‌اشرفیه بابیان اینکه اعتقاد ما در دولت این است که این ملت بزرگ سزاوار کرامات بیشتر است اظهار داشت: دولت از روز اول که بر سر کار آمد همه همتش این بود که جایگاه رفیع مردم، نظام و رهبری را در عرصه بین‌المللی به‌خوبی معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه نگاه جوانان ما به اسلام بسیار رفیع است گفت: جوانان ما در برابر اسلام، منافع شخصی خود را در نظر نمی‌گیرند و جوانانی که برای دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) جانشان را اهدا می‌کنند درحالی‌که کسی آن‌ها را به این کار اجبار نکرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابیان اینکه ما مدیون شهدا هستیم افزود: به خانواده شهید مدافع حرم جمال رضی بابت این افتخاری که خداوند نصیب ایشان نمود که این شهدا از اسلام دفاع کند تبریک عرض می‌کنم.

وی بابیان اینکه جوانان ما برای جلوگیری از شیعه هراسی و اسلام هراسی مقابل دشمنان اسلام ایستاده‌اند افزود: رزمندگان ما رفتند تا با گروه‌هایی که اسلام را به‌گونه‌ای دیگر معرفی و اندیشه‌های تکفیری را معرفی می‌کنند، مبارزه کرده و جلوی پیشروی تروریست‌ها را در منطقه بگیرند.

واعظی با اذعان به اینکه در دولت یازدهم مسائل اقتصادی در اولویت است بیان کرد: نه اینکه امسال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری شده بلکه تمامی برنامه‌های دولت برای تدوین برنامه ششم توسعه با رویکرد اقتصاد مقاومتی بسته شده است.

وی بابیان اینکه در استان گیلان شاهد همدلی و هم‌زبانی خوبی هستیم گفت: تاکنون پنج بار به این استان گیلان سفرکرده‌ام و هر بار می‌بینم که مسئولان باعلاقه در گیلان کار می‌کنند که باید از تلاش‌ها و پیگیری‌های استاندار و نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس تشکر کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه به‌عنوان یکی از نمایندگان فعال و بامطالعه در مجلس یاد کرد و افزود: دکتر قربانی از نمایندگان شایسته‌ای هستند که توسط مردم برگزیده‌ شده‌اند و روی باز ایشان همواره انسان را ترغیب به انجام کارهایی می‌کند که از دستش برمی‌آید.

وی بابیان اینکه برای ایجاد فیبر نوری حرم مطهر سلطان سید جلال‌الدین اشرف در آستانه‌اشرفیه کمک می‌کنیم گفت: نگاه جدی دولت ایجاد اینترنت در روستاهاست و تمام روستاهای آستانه‌اشرفیه به اینترنت متصل شده است و این نگاه صرفاً برای اینترنت دار شدن روستاییان نیست بلکه هدف اصلی دولت ارائه خدمات الکترونیکی ازجمله مباحث آموزشی و بهداشتی در روستاهاست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تحقق اعتبار ۱۳ میلیاردی پل کابلی آستانه‌اشرفیه گفت: برای تأمین اعتبار در این زمینه با نوبخت صحبت‌هایی انجام می‌شود.

وی به موضوع استخدام کارگزاران روستایی اشاره کرد و یادآور شد: دولت استخدام را ممنوع کرده و سعی می‌کنیم کشاورزان استان به روسیه و آذربایجان صادرات داشته باشند و به دنبال کارهای بزرگ‌تر از کارگزاری روستایی باشند.

واعظی با اشاره به پروژه راه‌آهن گیلان گفت: طبق درخواست رئیس‌جمهور قول می‌دهم این پروژه را دنبال کنم و در سفر هیئت دولت در سال گذشته به این استان قول داده بودیم که راه‌آهن گیلان بین‌المللی می‌شود و در تلاش هستیم راه‌آهن گیلان از مسیر رشت به آستارا به شبکه راه‌آهن قفقاز روسیه و اروپا وصل می‌شود.

وی بابیان اینکه درصورتی‌که دولت موانع را برطرف کند، قول می‌دهم شهرستان شدن بندر کیاشهر جزو اولویت‌ها باشد اظهار داشت: در دولت گذشته موضوع شهرستان شدن برخی شهرها کار کارشناسی نمی‌شد و فهرست بلندبالایی داریم که در این زمینه پشت در دولت مانده‌ و قول‌هایی برای اجرای آن‌ها داده شده است و اکنون برخی شهرها که تبدیل به شهرستان شده‌اند در مقابل فرمانداری آن خیابان‌ها آسفالت نشده و حتی مدرسه ندارند.

انتهای پیام/س

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.