اصفهان؛

خودکفایی صد در صد نیروی برق

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از تولید صد در صدی نیروی برق خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، هوشنگ فلاحتیان در بازدید از هشتمین نمایشگاه دوسالانه صنعت برق اصفهان گفت: در بخش تجهیزات تولید نیروی برق صد در صد خودکفا شده‌ایم و در بخش ساخت نیروگاه‌ها و شبکه توزیع نیز در آستانه خودکفایی هستیم.

فلاحتیان افزود: ظرفیت صادرات خدمات فنی-مهندسی کشور در بخش صنعت برق تا ۲۰ میلیارد دلار قابل افزایش است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر میزان صادرات کالاهای مرتبط با خدمات فنی-مهندسی تا 3 میلیارد دلار افزایش یافته که 2.8 میلیارد دلار آن مربوط به حوزه صنعت برق است.
 

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد: با توجه به مراجعه های مکرر شرکت‌های خارجی پس از برجام وزارت نیرو به دنبال افزایش کیفیت محصولات داخلی با مشارکت شرکت‌های خارجی است. 

 فلاحتیان با بیان این که پساتحریم نباید به معنای کسب بازارهای داخلی توسط برندهای خارجی باشد گفت: هر سال در این نمایشگاه‌ها شاهد هستیم که نخبگان و صنعتگران، نوآوری‌هایی ارائه می‌دهند و از طریق مهندسی معکوس و یا دانش، تحقیق و پژوهش در این مسیر قدم بر می‌دارندکه باید از این شرایط برای کسب سهم بیشتری از بازار جهانی استفاده کرد.

وی با اشاره به این  که اکثر قطعات و ملزوماتی که روزی از خارج ایران وارد می شد، هم اکنون توسط تولیدکننده داخلی ساخته می شود اظهار داشت:  امیدواریم با ساخت محل جدید نمایشگاه‌های استان، فضای بهتر و وسیع‌تری برای نمایش این توانمندی‌ها فراهم شود تا تولیدات داخلی در فضایی مناسب‌تر معرفی و عرضه شوند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.