دسته گل جنجالی اوباما+تصاویر

رییس جمهور آمریکا امروز بدون عذرخواهی از 200 هزار قربانی بمب اتم در ژاپن، کنار یادبود آنان در هیروشیما، گل گذاشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، باراک اوباما -- رییس جمهور آمریکا -- امروز بدون عذرخواهی از 200 هزار قربانی بمب اتم در ژاپن، کنار یادبود آنان در هیروشیما، گل گذاشت.

بر این اساس، حضور باراک اوباما در هیروشیما، در سالگردِ حملۀ اتمی آمریکا به این شهر، خشم مردم ژاپن را برانگیخت و انتقادات فراوانی را سبب شد.

اوباما بدون توجه به این که آمریکا، با داشتن 7 هزار و 650 کلاهک هسته‌ای آماده نصب روی موشک و ثبتِ هزار و 54 مورد آزمایش هسته‌ای، بزرگ ترین تهدید اتمی برای جهان به شمار می رود، در مقابل تندیس یادبود قربانیان حملۀ اتمی آمریکا به هیروشیما، خواستار "جهانی بدون سلاح هسته ای" شد.

اوباما سپس دفتر بازدید کنندگان از پارک صلح در شهر هیروشیما را امضا کرد و خواهان جهانی مبتنی بر صلح شد، این در حالی است که دستکم در قرن حاضر، آمریکا، عامل و مسبب بزرگ ترین جنگ های بین المللی بوده است.

اوباما نخستین رئیس جمهور آمریکا به شمار می رود که از بنای یادبود قربانیان هیروشیمای ژاپن بازدید می کند.

دسته گل جنجالی اوباما+تصاویر

به نوشتۀ وبگاه هافینگتون پست، منتقدان بازدید اوباما از یادبود قربانیان هیروشیما، دولت آمریکا را دارای "حافظه ای گزینشی" مبتنی بر سیاست یک بام و دوهوا ارزیابی و تاکید کردند که سیاست آمریکا بر پایۀ بازدارندگی هسته ای استوار است و چنین کشوری نمی تواند، ادعای پایان دادن به انباشت سلاح های هسته ای را مطرح کند.

انتقاد از این بازدید اوباما، به ژاپنی ها محدود نشد، بلکه آمریکایی ها نیز با انتقاد از اوباما، بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی را ضرورتی اجتناب ناپذیر برای پایان دادن به جنگ دانستند.

آمریکا، در روز ششم آگوست 1945، با بمباران اتمی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی، 100 هزار ژاپنی را در یک لحظه کشت و آمار قربانیان تشعشعات هسته ای، تا پایان این سال، به بیش از 200 هزار نفر رسید.

دسته گل جنجالی اوباما+تصاویر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
به نظرمن با آوردن گل یه جورایی عذرخواهی هم کرده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
کثافت ها...شهری که توش زن و بچه هم بودن ظرف یه ثانیه بردن رو هوا...الان نوشته .... پر رو هستن اینااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
رو که نیست! سنگ قزوینم والله شرف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
حتما قصد داره چند سال دیگه هم از این گلها برای مردم یمن و سوریه هم ببره !!!
آخرین اخبار