واکنش ها به یک توئیت پرحاشیه؛

حدیث دوست نگویم مگر به حضرت دوست، که آشنا سخن آشنا نگه دارد!

مشاوران محسن رضایی و محمد باقر قالیباف طی یادداشت های جداگانه ای به پست توئیتری حسام الدین آشنا واکنش نشان دادند.

حدیث دوست نگویم مگر به حضرت دوست، که اشنا سخن اشنا نگه دارد!به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "مهدی وکیل پور" مشاور محسن رضایی طی یادداشتی در پاسخ به پست توئیتری حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور نوشت آقای آشنا،  بروید خدا را شکر کنید آقا محسن ها و باقرها حجب و حیایشان اجازه نداد تصاویر سرهنگی آقای حقوقدان را منتشر سازند.

مشاور جوان محسن رضایی خطاب به مشاور فرهنگی حسن روحانی ضمن یادآوری مسئولیت های روحانی در زمان جنگ تحمیلی نوشت تلاش برای کسب قدرت باعث شد روحانی  در روز مناظره، چشم بر سرهنگی خود ببندد و خود را حقوق دان بنامد.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

«پاسخى به حسام الدين آشنا»

در اواسط دهه هفتاد در فیلم آژانس شیشه ای دیالوگی وجود داشت که سلحشور  خطاب به حاج کاظم بیان داشت : «دهه ات گذشته مربی! »آن زمان با خودم می گفتم مگر ممکن است در کشور ما روزی چنین جمله ناسپاسانه ای به بچه های جنگ گفته شود؟ تا مناظرات انتخاباتی سال 92 پیش آمد و آقای روحانی حرف از اینکه حقوق دان است و سرهنگ نیست پیش کشید!
بگذریم که اوضاع آشفته منطقه و ضرورت امنیت کشور  همچنان هوشیاری بچه های جنگ را می طلبد.
اما همه ماجرا این نیست، اگر کسی نداند آقای روحانی خودش می داند که در زمان جنگ لباس سرهنگی بر تن داشت و  در جبهه ها مسئولیت هایی چون ریاست قرارگاه  رعد را بر عهده داشت، اما تلاش برای کسب قدرت باعث شد روز مناظره ، چشم بر سرهنگی خود ببندد و خود را حقوق دان بخواند. به خصوص با آن لحن گزنده سرهنگی را چنان ادا کند که گویی آن را چیزی خلاف ارزش های ملت بداند.

اما جناب سرهنگ روحانی ! بدانید سربازی نظام و تلاش برای امنیت مردم همچنان باعث افتخار است و لزومی ندارد شما سرهنگی و سربازی خود را حاشا کنید.
آقای آشنا ، شما که اصطلاحات القایی  آقای روحانی را طعن نیروهای انقلاب کرده اید ، بروید خدا رو شکر کنید که آن زمان محسن ها و باقرها حجب و حیایشان اجازه نداد تصاویر سرهنگی آقای حقوقدان را منتشر سازند که اگر می کردند، سرنوشت انتخابات شاید چیز دیگری می شد.

اللّهمّ أحسن عاقبتنا في الامور كلّها و أجرنا من خزي الدّنيا و عذاب الآخرة.

"حسين قربانزاده" مشاور سیاسی محمد باقر قالیباف نیز به توئیت جنجالی آشنا واکنش نشان داد که متن یادداشت قربانزاده به شرح ذیل است؛

1- آقاي حسام الدين آشنا كه معرف حضورتان هستند. ايشان دانش آموخته دانشگاه امام صادق (ع) هستند كه به لباس روحانيت ملبس شدند و در دوره آقاي دري نجف آبادي در وزارت اطلاعات معاون ويژه وزير اطلاعات بودند. از مديران دانشگاه امام صادق(ع) كه البته بعدها بدلايل نامعلومي لباس روحانيت را كنار گذاشتند.  در انتخابات رياست جمهوري مشاور تبليغاتي آقاي روحاني بودند. اگر پيروزي آقاي روحاني را معلول عوامل مختلفي همچون تعدد كانديداهاي اصولگرايان، حمايت آقاي هاشمي، موج ضديت با دولت آقاي احمدي نژاد و ... بدانيم نمي توانيم از تاثيرگذاري مناظره هاي تلويزيوني به راحتي عبور كنيم. و قطعا در مورد اين عامل صرف نظر از خود آقاي روحاني مشورت تبليغاتي آقاي آشنا نيز سهم عمده اي داشته است. 

2- دو عبارت معروف (سرهنگ - حقوقدان) و (گازانبر- كليد) از مشاوره هاي معروف آقاي حسام الدين اشنا به آقاي روحاني در مناظره رياست جمهوري بوده است. در واقع آقاي آشنا ماموريت داشت تا وجهه امنيتي آقاي روحاني را تلطيف كند و وجهه رزمندگي و مديريت ناجاي قاليباف را در نظر مردم به وجهه پادگاني و سرهنگي و ديكتاتوري تبديل كند. لذا در مشاوره قبل از مناظره،‌ به قناري انگ گنجشك زد و گنجشك را جاي قناري رنگ كرد! اما اين رنگ كردن اگرچه در يك دوره هيجاني جواب داد اما بالاخره هيچ آفتابي پشت ابر نمي ماند.

3- ايشان اخيرا در نوشتار كوتاهي با مطرح شدن نام سردار قاسم سليماني به عنوان كانديداي انتخابات رياست جمهوري 96 ، با ناراحتي از رقيب تراشي براي روحاني، بصورت تلويحي با اشاراتي به الفاظ كليد و گازانبر، تهديد كرده است كه اگر ايشان هم بيايد در اين كارزار سرنوشت قاليباف و رضايي را پيدا مي كند. به عبارت صريح تر يعني من با استفاده از حربه و توان مشاوره اي خودم براي سردار هم اگر بيايد، آشي بپزم كه يك وجب روغن داشته باشد! اگرچه مطرح كردن سردار سليماني به عنوان نامزد انتخابات بازي برخي اصلاح طلبان است چنانكه اولين بار آقاي زيباكلام مطرح كرد، اما بهرحال اين تهديد و جسارت آقاي آشنا به فرهنگ دفاع مقدس قابل اغماض نيست. 

4- گويا براي آقاي آشنا و دوستان ايشان، سردار خوب سرداري است كه از جبهه برنگردد. رزمنده خوب رزمنده اي ست كه به سياست كاري نداشته باشد. شايد اگر وضعيت قبل از داعش بود، ايشان هم همچون سلحشور آژانس شيشه اي معتقد بود دهه همه مربي ها گذشته است و نسل رزمنده ها را فقط بايد براي آزمايش به ازمايشگاه ها و موزه ها سپرد! حالا اما با خطر داعش احتمالا لطف مي كنند و همين قدر حق حيات را براي رزمندگان دفاع مقدس و نسل بعدي آنها قائل هستند كه بروند و در سوريه بجنگند و كاري نداشته باشند كه فرجام برجام چه مي شود. مملكت به كجا مي رود؟ و ... بلكه از نظر ايشان دهه دهه توبه كنندگان از لباس روحانيت (به استثناي رييس) و توبه كنندگان از اصول انقلاب است. اين همان خطي ست كه ادامه اش به تقسيم محراب و منبر به دينداران و سياست و حكومت براي اهل فن و آشنايان مي رسد!

5- آقاي مشاور بعيد است كه نداند با تن پروري و راحت طلبي نمي توان اقتصاد به گل نشسته دولتي و نفتي را نجات بخشيد. آقاي مشاور بعيد است كه نداند جهاد فقط رزم نيست و كارزار سياست و اقتصاد هم مرد ميدان مي خواهد و اينجا هم سياستمداران بايد مانند مدافعان حرم پشت خاكريز خان طومان شجاع و دلير و خستگي ناپذير باشند! 

آقاي مشاور! شايد نمي داند، همين كه ايشان با آرامش از خانه تا كلاس هاي جنگ رواني تشريف مي برند و براي انتخابات سال 96 آقاي روحاني در جلسات نمادسازي و براي رقيبان برنامه ريزي مي كنند، از صدقه سري همين به اصطلاح ايشان سرهنگ هاست!

آقاي مشاور! شايد نمي داند اما اين يك حقيقت محض است كه اگر اين روحيه جهاد و مبارزه نبود الان ايشان بايد به ابوبكر البغدادي مشاوره تبليغاتي مي داد كه بهتر است با كدام وسيله مقابل دوربين سر از تن جدا كند!


گفتنی است؛ حسام الدین آشنا در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: بگذاریم حاج قاسم در قله اسطوره ای دفاع از حریم و حرم بماند؛ نگذاریم او را چون محسن و باقر به کارزار کلید و گازانبر بکشانند.

حدیث دوست نگویم مگر به حضرت دوست، که اشنا سخن اشنا نگه دارد!


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۵
همیشه جلوی رشد و منفعت رسانی ادم های خوب گرفته میشه. این ادم ها فقط تا نوک بینی شان را میبینند. فردای قیامت که هیچ انگار با این کارها به فردای روزگار خود هم شک دارند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۵
احسنت به مشاور اقای قالیباف.چه میکنه دمت گرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۵
عجب دنیای عجیبی این سیاست....!!!!!!
آخرین اخبار