در مراسم افتتاحیه مجلس؛‌

نمایندگان مجلس دهم متن سوگندنامه قانون اساسی را قرائت کردند+ فیلم

نمایندگان مجلس دهم به طور هماهنگ متن سوگند نمایندگان را در صحن علنی مجلس قرائت کردند.

نمایندگان مجلس دهم متن سوگندنامه قانون اساسی را قرائت کردندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌  نمایندگان مردم در خانه ملت در اولین نشست علنی امروز(یشنبه 8 خرداد) از دور دهم مجلس شورای اسلامی، نمایندگان طبق اصل ۶۷ قانون اساسی متن سوگند را پس از قرائت عبدالرضا هاشم‌زایی تکرار و قرائت کردند.

عبدالرضا هاشم‌زایی رییس هیئت رییسه سنی در آغاز به قرائت این سوگندنامه یادآوری کرد که نمایندگان اقلیت دور دهم مجلس شورای اسلامی با کتاب آسمانی خود مراسم تحلیف را به جا می‌آورند.

متن سوگند نمایندگان طبق اصل ۶۷ قانون اساسی به شرح ذیل است:

بسم‏ الله‏ الرحمن‏ الرحیم‏

«من در برابر قرآن مجید به خدای متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌کنم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم. همچنین ودیعه‌ای که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم، و در انجام وظایف وکالت، ‌امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم، از قانون اساسی اطاعت کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهار نظرها استقلال کشور و آزادی مردم و تامین مصالح آنان را مدنظر داشته باشم.»/
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار