والیبال انتخابی المپیک – ژاپن

ایران 3 - استرالیا صفر / شاگردان لوزانو گام نخست را محکم برداشتند +مصاحبه ها و فیلم

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی 3 بر صفر مقابل تیم ملی والیبال استرالیا ، نخستین نبرد خود در پیکارهای انتخابی المپیک را با پیروزی پشت سر گذاشت.

ایران 3 - استرالیا صفر / شاگردان لوزانو گام نخست را محکم برداشتندبه گزارش خبرنگار حوزه توپ و تورگروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های ملی والیبال ایران و استرالیا برگزار کننده نخستین دیدار رقابت‌های انتخابی  المپیک 2016 ریو بودند. دیداری که از ساعت 5 و 30 به وقت ایران  در سالن «متروپولیتن» توکیو آآغاز شد و در نهایت با برتری 3 بر صفر تیم ملی والیبال ایران به پایان رسید.

رائول لوزانو برای آغاز این دیدار سعید معروف،عادل غلامی، محمد موسوی،مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی‌پور، امیر غفور و فرهاد ظریف را به میدان فرستاد. در آن طرف میدان هم روبرتو سانتیلی از ترکیب آیدان زینگل ، ناتان روبرتس، نهیما موته، ساموئل والکر، گریگوری ساکوچف، پاول کارول و لوک پری برای شروع این مسابقه استفاده کرد.

**ست اول : 25 بر 19 به سود ایران

تیم ملی والیبال ایران هر چند در ابتدای این ست چند امتیاز را از دست داد اما از امتیاز سوم به بعد شاگردان لوزانو موفق شدند بازی را پایاپای ادامه بدهند. پس از امتیاز ششم این بازیکنان ایران بودند که روی چند دفاع عالی توانستند اختلاف امتیاز خوبی با حریف خود ایجاد کنند.

 هر چند استرالیایی‌ها با استفاده از برخی اشتباهات بازیکنان ایران در دریافت بازی را به تساوی کشاندند، اما این تیم ایران بود که در دومین وقت استراحت با برتری میدان را ترک کرد. پس از وقت استراحت دوم ایران با استفاده از حملات سرعتی چند امتیاز پیاپی کسب کرد و 19 بر 15 از حریف خود پیش افتاد.

پس از کسب نوزدهمین امتیاز از سوی شاگردان لوزانو ، سانتیلی تقاضای وقت استراحت کرد تا جلوی کسب امتیاز ایران را بگیرد. با این حال هماهنگی بالای یاران ایران همچنان برتری را برای ایران حفظ کرد و در نهایت این تیم ایران بود که ست نخست را با نتیجه 25 بر 19 به سود خود تمام کرد.

**ست دوم : 25 بر 17 به سود ایران

شاگردان رائول لوزانو ست دوم را عالی آغاز کرد به طوری که سه امتیاز پشت سر هم را از آن خود کردند. امتیازگیری و نمایش خوب بازیکنان ایران در همان ابتدای این ست منجر شد تا روبرتو سانتیلی تقاضای وقت استراحت کند. نکته جالب توجه تا این لحظه از مسابقه این بود که سانتیلی همچنان علاقه‌ای به استفاده از بازیکن بلند قامت خود ادگار توماس نداشت.

دفاع خوب امیر غفور روی حمله ساموئل والکر امتیاز هفتم را برای یاران ایران به ارمغان آورد. عادل غلامی روی پروازی عالی موفق شد امتیاز هشتم را هم برای ایران بدست آورد تا دو تیم در امتیاز 8 بر 6 راهی وقت استراحت فنی نخست این ست شوند. کسب امتیاز هفتم برای استرالیایی‌ها، لوزانو را مجاب کرد تا تقاضای بازبینی صحنه را داشته باشد که این امتیاز با وجود بازبینی باز هم به سبزپوشان استرالیا رسید. 

فرهاد قائمی جانشین میلاد عبادی‌پور شد تا اولین تعویض این دیدار در تیم ملی ایران رقم بخورد. تیم ملی ایران با سه امتیاز اختلاف از حریف خود پیش بود. سانتیلی هم دست به یک تعویض در این ست زد. دو تیم در حالی راهی وقت استراحت فنی دوم شدند که با نتیجه 16 بر 10 از حریف خود پیش بودند. امتیاز هفدهم هم برای شاگردان لوزانو بدست آمد تا روبرتو سانتیلی بار دیگر تقاضای وقت استراحت کند.

هر چند این وقت استراحت برای استرالیایی‌ها مفید نبود و امتیاز هجدهم هم روی تک دفاع عالی سید محمد موسوی برای ایران بدست آمد. سبزپوشان استرالیا در تمام طول این ست بسیار پر اشتباه بودند. اشتباهاتی که در خط دریافت پررنگ‌تر بود. همین اشتباهات و البته تسلط بالای بازیکنان ایران و هماهنگی بالای شاگردان لوزانو منجر شد که ایران در این ست هم به پیروزی برسد. شاگردان لوزانو در این ست با نتیجه 25 بر 17 به پیروزی رسیدند.

**ست سوم : 25 بر 18 به سود ایران

روبرتو سانتیلی که در دو ست اول این مسابقه مقابل ایران شکست خورده بود در این ست توماس ادگار را به زمین آورد تا با استفاده از توانمندی این بازیکن خود مانع شکست تیمش شود.  در ابتدای این ست امتیازها تک به تک بین دو تیم تقسیم می‌شد. پاس‌های پاسور استرالیا در بیشتر مواقع به ادگار می‌رسید تا این بازیکن با استفاده از بلندی قامت خود برای استرالیا امتیاز کسب کند.

 نتیجه این دیدار 7 بر 4 به سود ایران بود و در ادامه با کسب هشتمین امتیاز راهی اولین وقت استراحت فنی ست سوم شد. پس از این تکنیکال تایم سه امتیاز پیاپی برای شاگردان لوزانو بدست آمد. تیم ایران 9 بر 6 از حریفش پیش افتاد و روبرتو سانتیلی تقاضای وقت استراحت کرد.

 نمایش بازیکنان ایران در ست سوم هم به خوبی دو ست نخست بود. هرچند یاران ایران در خط سرویس اشتباهاتی را مرتکب شدند اما در مجموع نمایش کم اشتباهی داشتند. در امتیاز 15 بر 10 باز هم سانتیلی وقت استراحت تقاضا کرد. باز هم توصیه‌های این مربی برابر هماهنگی تیم ملی ایران جوابگو نبود و دو تیم در امتیاز 16 بر 10 به وقت استراحت فنی دوم رفتند.

تیم ملی ایران با هشت امتیاز اختلاف از حریف آسیایی خود پیش افتاده بودند و برای کسب پیروزی در این ست تنها به پنج امتیاز احتیاج داشتند. سانتیلی پس از کسب امتیاز بیستم برای ایران دست به دو تعویض زد تا آخرین شانس‌های خود را امتحان کند. با این حال تیم ملی والیبال ایران در نهایت برنده این ست و این دیدار شد تا گام نخست را محکم برداشته باشد.

تیم ملی والیبال ایران در ادامه این مسابقات فردا و از ساعت 5 و 30 دومین دیدار خود را مقابل تیم ملی والیبال کانادا برگزار خواهد کرد.

دانلود ویدیو


*** برای خواندن مصاحبه های مربیان و بازیکنان 2 تیم، روی لینک مرببوطه کلیک کنید:

سایت فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرد:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
با اینکه بردیم ولی شهرام محمودی از امیر غفور پخته تره و بهتر اسپک میزنه.بازی با لهستان و فرانسه کارمون سخت مبشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
دوستتوت دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
مبارك باشد انشاله همه بازيها را برنده خواهيم شد و نام عزيز ايران را در رشته واليبال در المپيك خواهيم ديد
Netherlands
ناشناس
۰۶:۱۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
درود بر شیر بچه های تیم ملی
آخرین اخبار