گوگل و رِی کرزویل چت‌بات می‌سازند

رِی کرزویل، فوتوریست مشهور با همکاری شرکت گوگل در حال ساخت چت‌بات‌هایی هستند که در آینده‌ای نزدیک راهی بازار خواهند شد.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛مدتی بود که از رِی کرزویل خبری نبود و در این مدت او در حال کار روی پروژۀ ماشین یادگیری و پردازش زبان بود. حالا  این فوتوریست مشهور بالاخره  از یکی از پروژه‌هایی که تیمش روی آن کار می‌کند پرده برداشت؛ چت‌بات‌هایی که می‌توانند مثل انسان صحبت کنند. او در کنفرانس سالانۀ علوم، تکنولوژی و آینده از پروژۀ چت‌بات بزرگ G رونمایی کرد.

اگرچه رِی کرزویل توضیح زیادی در این رابطه نداد اما گفت نام یکی از این چت‌بات‌ها را دنیل گذاشته است. از آنجا که دنیل نام یکی از رمان‌های چاپ‌نشدۀ اوست، حدس می‌زنیم که او و تیمش در حال تهیۀ نمونه‌هایی از نوشته‌های او برای این چت‌بات هستند تا شخصیت موردنظرش را روی این چت‌بات پیاده کند.

این فوتوریست به دلیل پیش‌بینی این موضوع که AIs در سال 2029 تست Turing را پاس می‌کند شناخته‌ شده است و تولید ایت بات‌ها قدمی در همین راستا می‌باشد. به‌گفتۀ کرزویل آنها در حال برنامه‌ریزی هستند تا چت‌بات‌هایی را که در یک سال اخیر روی آنها کار کرده‌اند روانۀ بازار کنند. امید است گوگل از تجربۀ مایکروسافت درس بگیرد تا دنیل به سرنوشت Tay دچار نشود.

شایان ذکر استة؛ چت‌بات نرم‌افزاری است که مانند یک انسان صحبت می‌کند و در آینده کارهای به‌عنوان دستیار شما کارهایتان را مدیریت می‌کند.

گوگل و رِی کرزویل چت‌بات می‌سازند

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار