ترامپ خطاب به اوباما: باید در اعتراضات سال 2009 ایران دخالت می کردی!+ فیلم

نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا از باراک اوباما به دلیل حمایت نکردن از فتنه سال 88 ایران، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از وبسایت "بازفید،" دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات 2016 آمریکا در یک ویدئو که در سال 2011 در حساب توییتر منتشر کرده بود از "باراک اوباما،" رئیس جمهور این کشور به دلیل حمایت نکردن از فتنه سال 1388 در خصوص انتخابات ایران انتقاد کرد. وی همچنین در این ویدئو شیوه مداخله اوباما در لیبی را مورد انتقاد قرار داد.

ترامپ در اظهاراتی بی اساس مدعی شد: "اگر اوباما دو سال پیش یعنی زمانی که ایران با مشکلات بزرگی روبرو بود از مردم این کشور حمایت کرده بود و معترضان در حال پیشرفت بودند -- همانطور که او از معترضان آمریکا که آنها خودشان را جنبش اشغال وال استریت می نامند حمایت کرد --باور کنید که دیگر در ایران مشکلی نداشتیم. در اینصورت ایران خیلی زود دستخوش تغییر می شد؛ اما اوباما به جای دخالت، این معترضان را به حال خود گذاشت. حالا می دانید نتیجه چه شد؟ ایران حتی از پیش قدرتمند تر شده است. این مرد نمی داند چه کار می کند."

این نخستین باری نبود که ترامپ پیشنهاد دخالت آمریکا در کشورهای خاورمیانه را مطرح کرده است. وی حتی پیشتر نیز از حمله آمریکا به عراق و لیبی حمایت کرده بود. ترامپ همچنین خواستار سرنگونی "حسنی مبارک،" رئیس جمهور مخلوع مصر شده بود. این درحالیست که وی برخلاف اظهارات پیشین خود در خصوص مصر، اکنون معتقد است سرنگونی مبارک یک اشتباه بود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
این فکر کنم یه گوش مالی حسابی میخواد
چه غلطا چه حرفایی میزنه
خاک تو سر نجست
آخرین اخبار