رییس فدراسیون دوچرخه سواری:

ورزش تشنه اقتصاد مقاومتی است

خسرو قمری گفت: استفاده از استعدادهای داخلی از برنامه‌های اصلی فدراسیون دوچرخه سواری است.

ورزش تشنه اقتصاد مقاومتی استخسرو قمری رییس فدراسیون دوچرخه سواری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اقتصاد مقاومتی و ورزش گفت: امروزه کشور ما در شرایطی است که تولیدات داخلی در کشور ما در جایگاه ویژه‌ای قرار دارند و نیاز به توجه بیشتری دارند و ورزش کشور  تشنه اقتصاد مقاومتی است.

اما در ورزش‌های مثل دوچرخه سواری علاوه بر آمادگی ذهنی و جسمانی، استفاده از وسایل و تجهیزات روز دنیا میتواند به بهبود رکوردهای بین المللی کمک کند و خب اگر ما میخواهیم که در مسابقات مختلف حرفی برای گفتن داشته باشیم باید از تجهیزات مناسب استفاده کنیم.

قمری در ادامه افزود: البته دوچرخه سواری علاوه بر اینکه یک ورزش است میتواند در کلان شهرها نقش مهمی در حمل و نقل شهری ایفا کند.

به این ترتیب که با کاهش مصرف سوخت و کم کردن نیاز به واردات بنزین میتواند از خروج ارز از کشور جلوگیری کند و در پیش برد سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی ثمر بخش باشد. توجه داشته باشید که استفاده از دوچرخه به جای وسایل نقلیه بنزینی علاوه بر کاهش آلودگی ، کم کردن هزینه‌های حمل ونقل و ترافیک میتواند از چاقی افراد در جامعه جلوگیری کند.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری در مورد کاهش هزینه‌های فدراسیون‌ها و اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی در ورزش گفت: ما در دوچرخه سواری برای مسابقات قهرمانی و رکورد گیری مجبور به واردات دوچرخه از خارج از کشور هستیم زیرا امکانات لازم برای تولید دوچرخه در کشور وجود ندارد. واردات دوچرخه هم با مشکلات زیادی مواجه است زیرا شرکت‌های بازرگانی وارد کننده این گونه دوچرخه‌های خاص علاوه بر دریافت سود 4 درصدی از واردات این محصولات، دوچرخ‌های با کیفیت متوسط و حتی پایین را وارد میکنند. البته سعی ما در استفاده از دوچرخه‌های ساخت داخل در مسابقات درون مرزی است.

خسرو قمری در ادامه در خصوص بحث استعداد یابی و استفاده از استعدادهای داخلی گفت: یکی از بحث‌های جدی در بحث اقتصاد مقاومتی و ورزش استفاده از استعدادهای درخشان کشورمان هم در حوزه مربی گری و هم رکاب زنان است و گسترش زیر ساخت‌های ورزشی در این رشته بسیار مورد توجه است.

قمری در پایان  با اشاره به مشکلات متعدد گفت: امیدوارم در آینده بازرگانان هماهنگی بیشتری با فدراسیون دوچرخه سواری در خصوص واردات دوچرخه داشته باشند و از نظرات فدراسیون استفاده کنند تا از خروج بی بهره ارز از کشور جلوگیری شود.       بنده در خصوص تولید دوچرخه در داخل کشور هم باید توضیح دهم که دوچرخه‌های که در نقاط مختلف جهان تولید میشود مختص یک کشور خاص نیستند و هر قطعه آن در کشوری ساخته میشود و ساخت یک دوچرخه کامل صرف اقتصادی ندارد. خوشبختانه در قم یک مرکز ساخت دوچرخه افتتاح شده که بسیار مارا امیدوار کرده‌است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.