افتتاح طرح خدمت شبانه روزی در 9 بقعه متبرک میقات الرضا(ع) در خراسان رضوی

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: طرح خدمت شبانه روزی در 9 بقعه متبرک میقات الرضا(ع) در خراسان رضوی به صورت نمادین در بقعه متبرکه امامزاده یحیی(ع) باغشن نیشابور برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد در این مراسم با اشاره به اینکه از امروز 9 بقعه متبرکه میقات الرضا (ع) به صورت شبانه روزی به زائرین امام رضا علیه السلام خدمت رسانی می کنند ، افزود: در این طرح حدود 400 خادم افتخاری مشغول فعالیت و خدمت رسانی به زائرین می شوند.

وی تصریح کرد: درتمام این امامزادگان و بقاع متبرکه یک روحانی حضور دارد که سه وعده نماز جماعت برگزار می شود و همچنین یک نوبت سخنرانی و یک نوبت برنامه های فرهنگی برای کودکان برگزار می شود.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت:یک خودروی خدمت پیش بینی شده است که در جاده اصلی تردد می کند و مشکلات و محصولات فرهنگی مورد نیاز امامزادگان و بقاع متبرکه را برطرف می کند و در کوتاه ترین زمان مشکلات بقاع متبرکه را برطرف خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد با بیان اینکه در استان 255 بقعه متبرکه شناسایی شده است، گفت: در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس 30 بقعه متبرکه و امامزادگان وجود دارد که امیدورریم بزودی شاهد شبانه روزی شدن آنها نیز باشیم.

وی با بیان اینکه امامزاده یحیی(ع) از نوادگان امام موسی بن جعفر (ع) هست از گذشته و در طول تاریخ پذیرای زائران زیادی بوده است و زائران زیادی هر ساله از سراسر کشور برای زیارت قبورو مرقد آنها می ایند.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه شهر نیشابوربیشترین امازادگان و بقاع متبرکه این امامزادگان را داراست ،تصریح کرد:فضل بن شاذان از منابع ارزشمند شیعی است و مورد توجه اهل ابیت(ع) وعلمای بزرگی بوده است و همچنین امامزاده محروق(ع) و بی بی شطیطه که ملجا و پناهگاه مردم هستند.

وی گفت: احیا و تبیین و تفسیر سبک زندگی ایرانی و اسلامی از راهبردهای اصیلی است که می تواند ما را در مقابل تهاجم فرهنگی واکسینه کند و اگر می خواهیم در برابر نفوذ دشمن مقاومت کنیم باید مبارزه با هوای نفس را در زندگی خود پیاده کنیم و باید به اسلام را به عنوان یک برنامه جامع برای زندگی نگاه کنیم

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: یکی از بخش های جامع زندگی بشریت زیارت است که زیارت سرمایه که باعث شده شیعه تا امروز زنده بماند و توانسته خدمات فرآوانی داشته باشد.و نقطه کانونی زیارت این است که مردم و اهل البیت(ع) ارتباط شان برقرار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد گفت:از زمانی که زائر حرکت می کند و تا به منزلش برگردد در مسیری که زایر حرکت می کند به سمت مرقدی یک دلبستگی بین زائر و آن مرقد شریف به وجود می آیند و هر کس که زیارت کند و اهل زیارت باشد محبت و دوستی در بین آنها زیاد می شود و همانطور مه امام رضا (ع) به دعبل فرمودند که روزی می رسد که طوس محل رفت و امد شیعیان ما خواهد شد.

وی افزود: سید میرزا طاهر الحسینی (ع) در بردسکن، امامزاده علی اصغر(ع) در ریوند داورزن، امامزاده سید جلیل(ع) در قوچان، شید محمدعلوی (ع) در اسلام قلعه، امامزاده موسی بن جعفر (ع) در نیشابور، امامزاده محمد محروق(ع) در نیشابور، امامزاده سلطان ابراهیم(ع) در قوچان، قدمگاه رضوی در نیشابور، معصوم زادگان(ع) در سبزوار، 9 بقعه متبرکه ای هستند که به صورت شبانه روزی به ارائه خدمات به زائران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) خواهند پرداخت.

مدیر کل هماهنگی امور فرهنگی استانداری خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: هر ساله شاهد ورود 27 میلیون زائر به پابوسی مرقد امام هشتم(ع) هستیم و از ابتدای امسال 300 زائر عراقی به پابوسی امام رضا (ع) نایل آمده اند و این حجم زیاد مسافر و زائرین یک فرصت و نعمت برای ما خراسانی هاست و باید با برنامه ریزی های مشخص و منظم برای زائران زیارتی عاشقانه و عارفانه ایجاد کنیم

موسوی افزود: مدیریت و پشتیبانی تمام امازادگان توسط خود مردم اداره می شوند و بخاطر اعتقادی که دارند ولی از باب کمک به توسعه این میقات الرضا (ع) از محل اعتبارات بخش زیارت بودجه های را نیز برای کمک به زیر ساخت های این میقات ها در نظر گرفت ایم.

وی گفت: همه ما وظیفه داریم کلام اهل البیت(ع) را نشر دهیم که امیدواریم با تعیین اهداف و سیاست گذاری ها بتوانیم این اهداف را جامعه عمل بپوشانیم و از این اقدامات در اسکان موقت زائران و حمل و نقل و دغدغه های زائران به حداقل برسانیم و همچنین معارف رضوی و اهل البیت را منتشر کنیم .

مدیر کل هماهنگی امور فرهنگی استانداری خراسان رضوی افزود:در حوزه معاونت زیارت کارهای صورت کرفته و سازمانها و ارگانهای از جمله آستان قدس، شهرداری، اوقاف، سازمان تبلیغات وهمه سازمانهای که به نوعی با زائر در ارتباط هستند باید شرایطی را ایجاد کنند تا شایسته زائران امام رضا(ع) باشد.

انتهای پیام //

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.