نبود دانش آی تی مدیران کشور

عامل شکاف دیجیتال بین مسئولین و متخصصین فنی

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت:‌ باید درباره فناوری اطلاعات اصلاح مدیریتی صورت گیرد و فرایندهای مربوط به IT در سازمان ها مورد تجدید نظر قرار بگیرند.

عامل شکاف دیجیتال بین مسئولین و متخصصین فنیبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوالحسن فیروز آبادی در اجلاس مدیران فاوای استانداری‌های کشور افزود:‌ در بحث فناوری اطلاعات متصدیان امور متخصصین فنی هستند و در کشور ما یک شکاف دیجیتال بین مسئولین و متخصصین فنی وجود دارد.

وی گفت: باید درباره فناوری اطلاعات اصلاح مدیریتی صورت گیرد فرایندهای مربوط به IT  در سازمان ها مورد تجدید نظر قرار بگیرند تا بسیاری از فرایند های غیر ضروری حذف شود.

فیروزآبادی افزود:‌ در دنیا بحث دولت الکترونیک یک ارتباط مبتنی بر فناوری اطلاعات بین دولت و مردم است که این ارتباط باید در جهت خدمت به مردم باشد.

وی با اشاره به چهار عنصر اصلی در دولت الکترونیک گفت: امنیت با حفظ حریم خصوصی و محرمانگی، تعامل، شهروند محوری و شفافیت چهار عنصر اصلی دولت الکترونیک هستند.

فیروزآبادی افزود: شفافیت در دولت الکترونیک باعث حذف رانت اطلاعاتی می شود و همین امر به کاهش فساد می  انجامد از طرفی وقتی ارتباط مستقیم ارباب رجوع با کارمند دولت کاهش یابد، فساد هم کم می شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت:‌ اگر در بحث فناوری اطلاعات سریعا وارد عمل نشویم بزودی بسیاری از خدماتی که باید دولت به مردم دهد،‌ توسط شرکت‌های خارجی و چند ملیتی ارائه می شود.

وی افزود:‌ وقتی ترافیک خیابان های تهران را از گوگل می گیریم پس به زودی سایر خدمات را هم از شرکت های خارجی دریافت خواهیم کرد و کار به جایی می رسد که حتی رانندگی خودروهای ما را هم شرکت های خارجی به عهده می گیرند.

فیروزآبادی گفت: شهروندی که خدمات را از جای دیگری بگیرد،‌ دلیلی ندارد به دولت خود متعهد باشد و اگر بنا باشد ما در خدمات ناشی از شهرنشینی کم کاری کنیم همه خدمات از خارج جایگزین خواهند شد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود:‌ اگر ما در حوزه ICT‌، بخش خصوصی را فعال نکنیم حتما خارجی ها وارد عمل می شوند چرا که این حوزه مرز ندارد و دیگران با استراتژی های تهاجمی برای فتح بازارهای ما پیش می روند تا جایی که به رختخواب فرزندان ما هم نفوذ کرده اند.


منبع:خبرگزاری صدا وسیما

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار