سفر وزیر انرژی اندونزی به ایران در راستای گسترش همکاری های دو کشور

وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی روز یکشنبه(9خرداد) برای امضای قرارداد اولیه واردات نفت خام و گاز مایع همچنین توسعه همکاری دو طرف عازم ایران می شود.

در راستای گسترش همکاری ایران-اندونزیبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،سودیرمان سعید، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی به منظور گسترش همکاری های دو جانبه عازم تهران می شود تا با مقامات ایرانی مذاکره کند.

گزارشات حاکی از آن است که سفر وزیر انرژی اندونزی به منظور انعقاد قرارداد نفتی به منظور خرید روزانه 120 هزار بشکه نفت از کشورمان راهی ایران می شود؛در همین خصوص نیز روز دوشنبه (١٠ خردادماه) با وزیر نفت دیدار خواهد داشت.

در این سفر ضمن رایزنی به منظور گسترش همکاری های ایران و اندونزی، قرارداد اولیه واردات نفت خام و گاز مایع (L.P.G) را با مقامهای ایرانی امضا می کنند.

کشور اندونزی در حال حاضر حدود 817 هزار بشکه نفت در روز تولید می کند و نیازمند واردات نفت است. همچنین 120هزار بشکه نفتی که قرار است روزانه به صورت کوتاه مدت خریداری شود به منظور استفاده در پالایشگاهی در جاوه مرکزی اندونزی خواهد بود و کشور ما آمادگی خود را از برای تامین روزانه 200 هزار بشکه نفت خام مورد نیاز اندونزی اعلام کرده است.

شایان ذکر است پیشتر شرکت های نفت و گاز اندونزی تمایل خود را برای سرمایه گذاری در پنج بلوک نفت و گاز ایران اعلام کرده بودند همچنین مقامات وزارت نفت ایران و وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی اسفند ماه سال 94 برای توسعه همکاری های دوجانبه در دوران پسابرجام ، یادداشت تفاهم همکاری امضا کرده اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، انرژی ، معدن ، نفت ، تولید ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار