وزیر ارتباطات در پاسخ به خبرنگاران:

آی پی یکی از هکرها مربوط به اروپا بود/تلگرام به دنبال رباتی برای فلیترینگ هوشمند

محمود واعظی در حاشیه همایش سراسری مدیران روابط عمومی وزارت ارتباطات، از حمله اخیر هکران به سایت های دولتی و فیلترینگ هوشمند تلگرام گفت.

تلگرام به دنبال رباتی برای فلیترینگ هوشمند است/آی پی یکی از هکرها مربوط به اروپا بودمحمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال خبرنگار فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقدامات اخیر هکران نسبت به هک برخی سایت های دولتی گفت: این موضوع صرفا مربوط به کشور ما نیست و با بررسی هایی که انجام داده ایم مشخص شد آی پی یکی از هکرها مربوط به اروپا بوده است.

 وی همچنین درباره کانال های غیر اخلاقی تلگرام افزود: تلاش می کنیم این قبیل کانال ها مسدود شود و چند روز برای انجام این کار فرصت داریم.

واعظی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر این که آیا در پی ارائه رباتی جهت فیلترینگ هوشمند کانال های تلگرامی هستند، تصریح کرد: "خود تلگرام دنبال ارائه رباتی در این زمینه است."

وی در خصوص طرح ترابرد پذیری گفت: طی 20 روز گذشته تست های مختلفی از اپراتورها داشتیم و در حال حاضر هیچکدام مشکلی ندارند و امیدواریم تا پایان هفته جاری یا اوایل هفته دیگر اجرایی شود.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در جلسه عصر امروز شورای عالی فضای مجازی قرار است چه موضوعی از شبکه های اجتماعی بررسی شود؛ گفت: سیاست این شورا مشخص می کند و ما بر اساس آن دستورالعمل اجرایی می گذاریم. حدود هشت ماه روی این،موضوع کار شده است و فکر می کنیم بتوانیم در جلسه امروز ساماندهی کلان داشته باشیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۰۷:۰۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
آخه یک هکر با آی پی خونه که هیچ وقت نمیاد بگه سلام ، وقتی وی پی ان با آی پی اختصاصی داشته باشه و یک تونل هم داشته باشه یعنی مثل جعبه ای میمونه که هر کدومش باز کنی وارد جعبه دیگه میشی
همه اطلاعات به‌صورت رمزنگاری شده در این شبکه منتقل شده
البته تو علم هیچ کاری نشد نداره
اگه یک هکر به راحتی جاش لو بره دیگه اسمش هکر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
پس این انترنت ملی کجا رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
سلام وقت بخير :

ميشه بگين چطور به اى پى اعتماد ميكنيد ؟؟؟ ممكنه از طريق وى پى ان يا ترفندهايى آى پى رو عوض كنن و وارد شوند . ممنون ميشم جواب بدين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
دلت خوشه جواب سوالت رو کی میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
خیلی ساده است،برای رد یابی آی پی واقعی اگر آی پی چینج نداشته باشه با چند سرور مختلف و روتر و سوچر لفت تایم،اینا اگر نباشه سه سوته ردشو میشه زد ولی اگر چیزایی که گفتم تو راهش باشه یکم سخت میشه پیداشون کرد ولی باز نشد نداره ،وقت بیشتری میبره
خلاصهههههه هر کاری که فکرش کنی میشه انجام داد
البته بگم بچه های ما،ایرانی جماعت مخش عجیب غریب باهوشه
من یکی از دوستام که سه چهار سالی هم از من کوچیک تره حرفها برای گفتن داره تو این موارد
ولی خب همه چی مفتی نمیشه که
زندگی خرج داره
مسئولیت داره
اطلاعات گرفته بودش یه بار دیگه دست به چیزی نمیزنه ولی خیلی چیزا به ما یاد داده
جوونای این مملکتو خاموش نکنین کارها بلدن
آخرین اخبار