کارگردان نمایش «شینیون»:

جشنواره تئاتر دانشگاهی به ویترین تبدیل شده است

یک دانشجوی تئاتر، جشنواره تئاتر دانشگاهی را ویترینی خواند که آثارش هر سال بدتر از سال گذشته می‌شود.

حسین پوریانی‌فر کارگردان نمایش «شینیون» برگزیده هجدهمین دوره جشنواره تئاتر دانشگاهی در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: این نمایش در هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی برگزیده شد تا به اجرای عموم برسد اما بعد از پایان جشنواره کسی ما را حمایت نکرد. این در حالی است که در اختتامیه جشنواره گفته شد که نمایش برگزیده با حمایت به اجرای عموم می‌رسد اما به هر حال با سختی فراوان بعد از یکسال و اندی توانستیم در سالن کوچک مولوی اجرای عموم بگیریم و از فردا اجرای ما آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: من امسال اکثر آثار جشنواره تئاتر دانشگاهی را دیدم. متاسفانه کیفیت آثار هر سال بدتر از سال گذشته می‌شود؛ چرا که به نظر من که خودم دانشجوی تئاتر هستم و در جشنواره هم شرکت کردم این جشنواره تنها ویترینی برای مسئولان آن شده است.

این کارگردان جوان افزود: مسئولان این جشنواره تنها به فکر این هستند که لیست نمایش‌ها را پر کرده و صرفا هر سال جشنواره‌ای را برگزار کنند و کسی به فکر کیفیت آثار و اجرای عموم کارهای برگزیده نیست.

وی در پایان در خصوص نمایشنامه «شینیون» خاطرنشان کرد: فضای کار حول یک دایره است که آدم‌هایی درون این دایره گیر افتادند و برای آزادی‌شان باید کارهایی را انجام دهند. دایره اینجا نشان از قفس دارد و آدم‌های بیرون دایره نشان از زندگی هستند.

گفتنی است؛ نمایش «شینیون» به نویسندگی سياوش حيدری و کارگردانی حسين پوريانی‌فر به عنوان آغازگر اجراهای عموم سالن کوچک تالار مولوی از 9 خردادماه به صحنه می‌رود.

حميدرضا جمشيدی، امير كريم‌زاده، محسن مظاهری و ابراهيم نائيج بازیگران این نمایش‌ هستند. همچنین ندا نصر طراح لباس، مریم مرزبان طراح گریم، فریده قشنگ طراح پوستر و بروشور، حسین پوریانی‌فر طراح صحنه، امیر قالیچی روابط عمومی و مهرانگیز قهرمانی مشاور رسانه‌ای دیگر عوامل اجرایی این اثر هستند.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار