تشریح پروژه انقلابی گوگل در صنعت موبایل

پروژه‌ی آرا یکی از پروژه‌های بلندپروازانه‌ گوگل است که هدف آن ساخت یک گوشی هوشمند ماژولار است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل به تازگی اطلاعات کاملی در خصوص روند پیشرفت پروژه‌‌ی آرا در اختیار خبرنگاران و رسانه‌های دنیای فناوری گذاشته است. یکی از خبرهایی که در مورد این پروژه منتشر شده، غیر قابل تعویض بودن پردازنده‌ این گجت است.

برخی از کاربران از این خبر ناراحت شده‌اند، اما گوگل در توضیح این تصمیم عنوان کرده است که اکثر کاربران، علاقه‌ای به تعویض پردازنده ندارند.
 
پروژه‌ی آرا یکی از پروژه‌های بلندپروازانه‌ گوگل است که هدف آن ساخت یک گوشی هوشمند ماژولار است. قطعات این گوشی مانند کامپیوترهای خانگی قابلیت تعویض و ارتقا دارند و بسیاری از عاشقان تکنولوژی منتظر عرضه‌ی اولین نسخه از این گجت هستند. بسیاری از کاربران تصور می‌کردند که تمامی قطعات این گوشی ماژولار مانند یک کامپیوتر شخصی قابلیت تعویض و ارتقا دارند؛ اما گوگل به تازگی عنوان کرده پردازنده‌ی این گوشی قابلیت تعویض شدن ندارد.

مهندس ارشد پروژه‌ی آرا، رافا کامارگو (Rafa Camargo) در مصاحبه‌ای که اخیرا با وبسایت CNET داشته است، در مورد آخرین تغییراتی که در این پروژه انجام شده، عنوان کرده است:
 
پس از تحقیقاتی که بر روی کاربران داشتیم، اکثر آنها تمایلی به تعویض قطعات اصلی نداشتند. آنها می‌خواستند قطعات اصلی مانند پردازنده ثابت باشد و در همه‌ی حالات به خوبی کار کند. ما تنها نمونه‌ی اول را به صورت کاملا ماژولار ساختیم تا بتوانیم تحقیقات کاملی بر روی کاربران داشته باشیم.
 
آن‌طور که از صحبت‌های کارشناسان گوگل بر می‌آید، پروژه‌ی آرا هنوز به عنوان یک گوشی ماژولار تولید خواهد شد، اما تمامی قطعات آن قابل تعویض نخواهند بود. نسخه‌ی اولیه در چهار مدل با ماژول‌هایی که کاربر می‌تواند انتخاب کند عرضه می‌شود.

ماژول‌هایی که در نسخه‌ی ابتدایی عرضه می‌شود، اسپیکر، دوربین، صفحه‌نمایش e-ink و یک ماژول حافظه‌ی قابل افزایش است. گفته می‌شود ماژول‌های بیشتری نیز برای عرضه به همراه این گوشی آماده خواهند شد. بعلاوه، گوگل برای عرضه‌ی ماژول‌های سلامتی نیز مذاکراتی با شرکت iHealth انجام داده است.
 
به نظر می‌رسد پروژه‌ی آرا گجتی پیشرفته‌تر از ال‌جی جی ۵ باشد و صنعت گوشی‌های ماژولار را وارد دوران تازه‌ای کند. طبق اخبار منتشر شده، Project Ara در سال ۲۰۱۷ برای عرضه‌ی عمومی آماده خواهد شد.

منبع: زومیت

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار