تحلیلگر آمریکایی: آزادسازی فلوجه مشکلی را حل نمی‌کند

پیتر بینارت دولت فعلی عراق را در کسب تأیید اهل تسنن این کشور ناموفق دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، "پیتر بینارت" -- نویسنده و تحلیلگر سیاسی آمریکایی-- در اظهار نظری درباره آینده عراق در صورت شکست داعش در فلوجه گفت: "اگر نیروهای ارتش عراق در عملیات خود برای بازپس‌گیری فلوجه موفق شوند، مشکل بزرگتر همچنان باقی می ماند."

بینارت در گفتگو با مجری برنامه "جی پی اس" همچنین اظهار داشت:" واضح است که ما نقش مهمی را در عرصه های نظامی ایفا می کنیم و موفق شده ایم داعش را در بسیاری از مناطق تحت تصرفش شکست دهیم. ما توانسته ایم منابع بودجه این گروه تروریستی را متوقف کنیم. ولی در نهایتِ این نبرد و پس از غلبه بر داعش، مشکل همچنان حل نشده باقی می ماند، چرا که نه در عراق و نه در افغانستان هیچ دولت سیاسی مقبول وجود ندارد."

وی افزود: "پس از پیروی بر داعش با مشکلات بزرگتری مواجه می شویم. در فلوجه هیچ نظام سیاسی قابل اتکا وجود ندارد. نظام سیاسی این کشور مورد قبول دیدگاه سنی نیست."

این تحلیلگر آمریکایی در ادامه با بیان اینکه نفوذ دولت آمریکا در عراق به قدری نیست که بتوان از آن بهره برداری کرد، گفت: "آمریکا این نفوذ را بر روی دولت عراق ندارد که بتواند بغداد را ملزم به کسب اعتبار بیشتر در میان اهل تسنن کند."


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار