توقعات غیر منطقی باعث ایجاد دلزدگی زناشویی می شود

توقعات، خواسته ها و انتظارات غیر منطقی یکی از عوامل ایجاد دلزدگی زوجین جوان از یکدیگر است.

فرید منادی روان شناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار داشت: بعضی زوجین مدتی پس از زندگی مشترک خود دچار دلزدگی از یکدیگر و سردی روابط می شوند بطوری که حتی گاهی تصمیم بر جدایی پیدا می کنند ولی با رعایت چند راه حل ساده می توان گرمی رابطه را به روزهای اول زندگی بازگرداند. 

وی در ادامه گفت: انتظارات غیرمنطقی یکی از دلایل ایجاد دلزدگی میان زوجین به شمار می رود، از جمله توقع تغییر کلی رفتارهای همسر، ذهن خوانی او و عدم اختلاف نظر میان آنها که باید پذیرفت هر شخصی در زندگی عقاید و سلیقه های متفاوتی دارد و احترام متقابل به آن ها مهم است. 

منادی افزود: تازه نگه داشتن رابطه میان زوجین نقش مهمی در کاهش دلزدگی زناشویی دارد بطوری که مانند روزهای اول ازدواج، به گردش و مسافرت های دو نفره رفتن، خوردن وعده های غذا در کنار یکدیگر و... باعث ایجاد خاطره های شیرین و گرمی روابط می شود. 

این روان شناس در پایان بیان داشت: گفت و گو، بیان خواسته ها، نظرات، عقاید و نیازها بهترین کار برای پیشگیری از ایجاد دلزدگی میان زوجین است زیرا در صورت عدم گفت و گو، طرف مقابل هیچ آگاهی نسبت به روحیات و طرز فکر همسرش نخواهد داشت. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار