رقبای برنده بهترین بازیگر جشنواره کن؛

شهاب حسینی چگونه رقبایش در کن را کنار زد؟!

نکولا گروژ اندوویج، منتقد، درباره بازی شهاب و فروشنده نوشت:«فروشنده» شگفت انگیز است نه به خوبی «جدایی» ولی بهتر از «گذشته»،اما مدعی خیلی جدی برای بهترین بازیگر مرد.»آدام درایور فیلم پترسون جیم جارموش، دیو جانز ،فیلم «من، دانیل بلیک» اصلی ترین رقبای حسینی بودند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،در جشنواره‌ی کن برخلاف دیگر جشنواره‌های معتبر جهانی خبری از فهرست نامزدها برای بخش‌های مختلف نیست و در شب اختتامیه هیئت داوران به یکباره در همان مراسم اختتامیه نام برنده را اعلام می‌کنند. بر همین اساس برآیند نظرات منتقدان و صاحب نظران درباره فیلم‌ها و بازی بازیگران پیش از مراسم اختتامیه تا حدودی شمایل کسانی  را که شانس تصاحب نخل طلا را دارند، مشخص می‌کند.

در جشنواره امسال و بعد از اکران «فروشنده» برآیند نقدهای نوشته شده مشخص کرد که شهاب حسینی بیشترین شانس  را برای کسب جایزه بهترین بازیگر مرد دارد. نکولا گروژ اندوویج یکی از همین منتقدها بود که درباره بازی شهاب نوشت:«فروشنده» شگفت انگیز است نه به خوبی «جدایی» ولی بهتر از «گذشته»،اما مدعی خیلی جدی برای بهترین بازیگر مرد» در ادامه واریتی هم با تعریف و تمجید از فروشنده به تحلیل کاراکتر شخصیت عماد با بازی شهاب پرداخته و نوشته:«در فیلم‌هایی مانند«Taken» قهرمان داستان با انتقام گرفتن راضی می‌شود (تماشگران هم در این حس او شریک هستند)،‌ اما این رویدادها هدفی اخلاقی هم دارد: او دخترش را می‌یابد و به خانه باز می‌گرداند. «فروشنده» روان شناسی انتقام از پیچیدگی متافیزیکی برخوردار است.

بنا بر ابن گزارش، عماد می‌خواهد مردی را که سبب تمام این مشکلات شده است را مجازات کند و تا اینجای کار ابهامی وجود ندارد. مشکل اصلی عماد جدا شدن و کناره‌گیری احساسی همسرش پس از حادثه و کنار آمدن با آن است. این است که او را خشمگین می‌کند، این انگیزه‌ی انتقام عماد است. عماد به گونه‌ای که خودش هم آگاه نیست از رعنا انتقام می‌گیرد. شهاب حسینی در «فروشنده» بازی زیبایی ارائه می‌دهد و ترانه علیدوستی هم نمونه اندوهناک ایرانی ماریون کوتیارد را ارائه می‌کند»

اما علاوه بر شهاب که بازی‌اش به این شکل مورد تأیید و تمجید منتقدان قرار گرفت سه بازیگر دیگر هم بودند که بازی‌شان نظر منتقدان را به خود جلب کرد. یکی از آنها «آدام درایور»، بازیگر فیلم جیم جارموش بود. او در جشنواره کن امسال با فیلم «پترسون»‌ حاضر شده بود و جدی‌ترین رقیب شهاب به حساب می‌آمد. دیگر بازیگری که از او به عنوان یکی از شانس‌های تصاحب نخل طلای بازیگری نام برده می‌شد، دیو جانز بازیگر فیلم «من، دانیل بلیک» بود.

این بازیگر از کمدین‌های انگلیسی است که بدون سابقه خاصی در سینما توسط کن لوچ برای بازی در این فیلم انتخاب شده بود که با بازی خوبش خیلی‌ها را شگفت زده کرد. در کنار این دو بازیگر «پیتر سیمونیچیک» هم بازی‌اش مورد توجه قرار گرفته بود. او در جشنواره امسال فیلم «توی اردمان» را به کارگردانی مارن آده در بخش مسابقه داشت.

منبع: مشرق

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار