فرهاد توحیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نقش‌فروشی در سینما، هنر را زیر سوال می‌برد

همه جوانان علاقه‌مند به هنر به این مطلب اهتمام ببخشند که فقط از راه درست و صحیح وارد عرصه هنر هفتم شوند.

فرهاد توحیدی نویسنده سینما و تلویزیون در خصوص بحث نقش‌فروشی در سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: متاسفانه این مطلب را شنیده‌ام که در سینما از این دست اقدامات انجام می‌شود ولی تا به حال من با آن برخورد نداشته‌ام. این موضوع هنر و هنرمند را زیر سوال می‌برد؛ ولی این مطلب را بدانیم که هیچ سینماگر اصیلی گوهر هنر را به پول نمی‌فروشد و هنرمند متعهد ذات آن را مقدس می‌داند. همه عوامل سینما باید به این مطلب توجه کنند که قداست سینما را با این کارها زیر سوال نبرند.

نویسنده فیلم سینمایی «کتاب قانون» با ذکر خاطره‌ای از امام خمینی (ره) افزود: در این خصوص یاد مطلبی از امام خمینی (ره) افتادم. زمانی که به ایشان خبر دادند یک فرد روحانی دزدی کرده است، ایشان در آن لحظه پاسخ دادند: این طور بگویید که یک دزد در لباس روحانیت دست به سرقت زده است. در مورد نقش‌فروشی در سینما هم همین مطلب صادق است. شخصی که این دست کارها را انجام می‌دهد هنرمند نیست؛ بلکه در لباس هنر نقش‌فروشی می‌کند. 

نویسنده فیلم «امکان مینا» در انتها در توصیه‌ای به جوانان ابراز داشت: همه جوانان علاقه‌مند به هنر به این مطلب اهتمام ببخشند که فقط از راه درست و صحیح وارد عرصه هنر هفتم شوند و به این موضوعات توجه نکنند. به دلیل اینکه یک سر داستان به آن‌ها ختم می‌شود و اگر نقشی هم در سینما فروخته شود، پنجاه درصد این اتفاق برعهده آن جوانی است که این نقش را پذیرفته است. وقتی انسان به زندگی هنرمندان بزرگی همچون عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان، جمشید مشایخی و... نگاه می‌کند، متوجه می‌شود که این عزیزان یک رمز موفقیت داشته‌اند و آن هم تلاش بوده است و تلاش. هیچگاه به فکر این نبوده‌اند که یک شبه به اوج برسند. به دلیل آنکه آن هنرمند، یک شبه هم به زیر کشیده خواهد شد.
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.