هنوز خرید حمایتی شیر خام در همه استان ها اجرایی نشده است

رئیس اتحادیه دامداران گفت:خرید حمایتی شیر خام در تمامی استان های قطب تولید به سبب کارهای اجرایی و عقد قرادادها آغاز نشده است.

حسین نعمتی رئیس اتحادیه دامداران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به خرید حمایتی شیر خام اظهار داشت: خرید حمایتی شیر خام در تمامی استان های قطب تولید به سبب کارهای اجرایی و عقد قرادادها آغاز نشده است.

وی افزود: خرید حمایتی شیر خام در استان اصفهان به شکل مناسبی در حال انجام است اما در برخی استان ها همچون قزوین به عنوان یکی از قطب های اصلی تولید کننده شیر خام مشکلاتی در خرید توافقی وجود دارد.

نعمتی ادامه داد: سال گذشته یک کارخانه در قزوین اقدام به جمع آوری مازاد تولید شیرخام کرده که امسال سازمان تعاون روستایی اجازه قراداد با آن کارخانه نداده و به همین خاطر ظرف امروز و فردا با کارخانه دیگر قراداد بسته می شود.

رئیس اتحادیه دامداران با اشاره به قیمت خرید شیر خام بیان کرد:  نرخ خرید براساس بار میکروبی شیرخام از کیلویی هزار و 100 الی هزار و 440 تومان متغیر است.

وی با اشاره به تاثیر خرید توافقی در جذب مازاد شیر خام بیان کرد: در حال حاضر یک پنجم خرید حمایتی  نیز آغاز نشده اما می توان گفت که اگر درهمه استان ها خرید آغاز شود از ضرر و زیان دامداران به مرور کاسته خواهد شد.

نعمتی با اشاره به اینکه این امر به طور مقطعی می تواند در جذب مازاد شیر موثر باشد، گفت: در چند سال اخیر افزایش عرضه و کاهش تقاضا از جمله مشکلات اساسی دامداران به شمار می رود که از این رو کارخانه ها تمایلی به خرید شیر خام نداشتند اما نباید فراموش کرد که جذب مازاد تولید از سوی دولت می تواند منجر به تعادل عرضه و تقاضا و اجرای مصوب خرید شیر خام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار