لاریجانی در صحن علنی:

نمایندگان باید با تیزبینی خاصی شرایط کشور را رصد کنند/ از لطف "عارف" تشکر می‌کنم

رئیس موقت مجلس دهم گفت: نمایندگان با تیزبینی خاصی شرایط کشور را رصد کنند تا بهترین دستاوردها را برای ملت کسب کنیم.

بنده و عارف تلاش کردیم نتایج در مجلس از سر دلسوزی رقم بخورد/ از لطف عارف تشکر می‌کنمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌  علی لاریجانی رئیس موقت مجلس دهم بعد از به دست گرفتن اداره مجلس دهم  ضمن تشکر از نمایندگان اظهار داشت: در این اینجا لازم می‌دانم از هیئت رئیسه سنی که در این دو روز به خوبی وظایف خود را انجام دادند، تشکر کنم.

وی افزود: مردم سالاری دینی موجود در کشور ما یکی از نقاط بسیار مثبت برای نظام اسلامی است که تبلور آن همیشه در فعالیت‌های مجلس نمایان بوده است.

لاریجانی با اشاره به جناح‌بندی‌ها و فعالیت‌های فراکسیون‌های مختلف در زمان انتخابات و همچنین پس از تشکیل مجلس گفت: همان طور که شاهد بودید هیئت رئیسه ترکیبی از تمامی فراکسیون‌ها بود که خود موجب همگرایی هر چه بیشتر خواهد شد.

رئیس موقت مجلس دهم شورای اسلامی ضمن تشکر از تمامی فراکسیون‌ها گفت: فکر می‌کنم شرایط موجود تجربه نوینی است که همگان می‌توانند از آن استفاده کنند.

** بنده و عارف در این مدت با هم ارتباط داشتیم/از لطف عارف نسبت به خودم سپاسگزارم

لاریجانی ادامه داد: از برادر عزیزمان آقای دکتر عارف که دوستی ما با ایشان دوستی بسیار قدیمی است و من ایشان را یکی از شخصیت‌های بسیار خوب کشور می‌دانم صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: ما در این مدت هم با هم ارتباط داشتیم و تلاش کردیم تا در مجلس دهم نتایجی را که می‌خواهد از سر دلسوزی برای کشور رقم بخورد و با همگرایی بیشتر باشد و من از آقای عارف و همت ایشان و از لطف و مرحمتی که نسبت به من داشتند تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.

لاريجاني خاطرنشان کرد: لازم می‌دانم در ابتدای کار مجلس چند نکته را متذکر شوم. مطمئن هستم در همین روزهای نخستین نمایندگان مجلس دهم قصد خود را رضای خداوند قرار داده‌اند و متعهد شده‌اند که وقت خود را صرف حل مسایل و مشکلات اصلی کشور کنند. همین نکته در  نامه رهبری که دیروز قرائت شد نیز متبلور بود ایشان معتقد هستند که نیت‌ها باید خداگونه باشد. امیدوارم خداوند برکات خود را بر مجلس دهم افزون کند.

رئیس موقت مجلس با اشاره به همت مردم در انتخابات اظهار داشت:نتیجه فعالیت‌های آنها مجلسی شد که سنگر اصلی دفاع از حقوق ملت ایران است. ما باید بدانیم که کار مهمی را بر دوش داریم. از یک طرف در شرایط بسیار پرالتهاب منطقه‌ای هستیم که این موضوع موجب می‌شود نمایندگان هر چه بیشتر به موضوع حفاظت از حقوق ملت اهتمام ورزند.

وی ادامه داد: از طرفی مشکلات اقتصادی که در داخل کشور داریم به حدی پیچیدگی دارد که اقتضا می‌کند با تدبیر و توجه و به کارگیری روش‌های علمی آنها را برطرف کنیم. پس بنا بر همین شرایط دو وجهی مذکور در مجموع کار مجلس بسیار حساس و مهم است و نمایندگان باید در تمام کارهای خود چه در فراکسیون‌ها و چه در صحن‌ علنی مجلس این دو موضوع را مد نظر قرار دهند و امیدوارم این مجلس مجلسی ناجی برای شرایط فعلی باشد.

** امیدوارم تذکرات رهبري مبنی بر اهتمام ورزیدن به اقتصاد مقاومتی در اولویت دستور کار مجلس قرار بگیرد

لاریجانی ضمن تشکر از نامه ارسالی رهبر به مجلس گفت: از ایشان تشکر می‌کنم که با رهنمودهایشان راه را برای آینده روشن کردند. امیدوارم تذکرات ایشان مبنی بر اهتمام ورزیدن نسبت به اقتصاد مقاومتی و همچنین بهبود وضعیت فرهنگی در اولویت دستور کار مجلس قرار بگیرد.

وی افزود: توجهی که رهبری در نامه خود نسبت به مسایل منطقه نشان دادند راه را برای ما روشن می‌کند که نمایندگان مجلس باید با تیزبینی خاصی شرایط کشور را رصد کنند تا بتوانیم از شرایط فعلی بهترین دستاوردها را برای ملت ایران کسب کنیم.

رئیس موقت مجلس شورای اسلامی در خصوص فعالیت‌های مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: از مرکز پژوهش‌ها می‌خواهم که با کمک نخبگان و کمیسیون‌های تخصصی پیش‌نویس استراتژی مجلس دهم را تدوین کرده و آن را به اطلاع نمایندگان برساند و نظر آنها را نیز اخذ کنند که ما راه چهار ساله پیش رو را با یک روشن‌بینی خاصی به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: این کار باعث می‌شود اولویت‌های واقعی مشخص شده تا در این مدت چهار ساله آنها را به سرانجام برسانیم.

علی لاریجانی با اشاره به توصیه‌های رهبری نسبت به بهبود شرایط فرهنگی اظهار داشت: با این شرایط ما نیازمندیم که با یک تئوری توسعه فرهنگی مبتنی بر یک قرائت درست از تفکر دینی برسیم. باید بپذیریم که فرهنگ که زیربنای همه اقدامات دیگر است و اگر ما استقلال فرهنگی داشته باشیم به استقلال سیاسی فرهنگی نیز خواهیم رسید. حتما کمیسیون فرهنگی می‌تواند در این راستا راهکار ارائه دهد.

** ضرورت توجه ويژه كميسيون ها به مسئله توسعه سياسي

وی ادامه داد: نکته بسیار مهم دیگر دستیابی به توسعه سیاسی در کشور است. ما مفتخریم که از یک نظام مردم سالار دینی برخوردار هستیم که در آن ملت سرنوشت‌ خودشان را در راستای تعالی مسائل دینی انتخاب می‌کنند و هر چه ما در توسعه سیاسی کشور فعال‌تر باشیم که باعث افزایش زمینه‌های مشارکت خواهد شد در حقیقت هم به تئوری تحقق عدالت کمک کرده‌ایم و هم به پایدار ملی یاری رسانده‌ایم لذا توسعه سیاسی بر اساس تفکری که امام به عنوان مردم سالاری دینی آن را مطرح کرده امری مهم است که باید از ابعاد مختلف در کمیسیون‌ها به آن توجه ویژه شود.

رئیس موقت مجلس دهم با اشاره به شرایط کشور گفت: نکته بعدی که لازم می‌دانم آن را متذکر شوم توسعه اقتصادی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است که رهبری هم بارها آن را متذکر شده‌اند. همگان قبول دارند که اقتصاد مقاومتی یک مجموعه منسجم برای رونق تولید برون‌گرا است که می‌تواند موجب رونق صادرات در کشور شود که لازمه آن تسهیل امر سرمایه‌‌گذاری در کشور است. واجب است که برای کوتاه کردن زمان سرمایه‌گذاری و همچنین برای تشویق صادرات گام‌های موثری برداریم. برای این امر از تمام نخبگان تقاضا دارم ما را یاری کنند.

 لاریجانی اظهار داشت: نکته بعدی توسعه علمی کشور است. باید بپذیریم که کشور ما پس از انقلاب یک جهش علمی داشت که آن هم به خاطر یک عقب‌افتادگی بیش از دو قرنی بود که در دوره قاجار رخ داد که باعث شد که یک فاصله معناداری با شرایط علمی دنیا پیدا کنیم. در این موضوع قطعا کمیسیون آموزش و تحقیقات یک رکن مهم در مجلس دهم خواهد بود. اساتید دانشگاه‌ها با حضور در این کمیسیون می‌توانند شرایط کشور را بهبود ببخشند.

** باید با تعقل و روش‌های درست برخی فضاهای شیطنت‌آمیز در منطقه را به سمت دوستی پيش ببریم

وی در خصوص توسعه دیپلماتیک کشور نیز گفت: باید بپذیریم که یک جزیره تنها در دنیا نیستیم و این نکته که رهبر معظم انقلاب فرمودند که ما با همه کشورهای دنیا در ارتباط خواهیم بود را مد نظر قرار دهیم که با یک دیپلماسی درست روابط را با همه کشورها بر اساس منافع ملی به پیش ببریم. باید با تعقل و روش‌های درست برخی فضاهای شیطنت‌آمیز در منطقه را به سمت دوستی ببریم.

لاريجاني افزود: برای تحقق پیدا کردن شرایط مذکور کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نقش مهمی را برعهده دارد.

رئيس موقت مجلس دهم در پایان ضمن تشکر از همکاران گفت: امیدوارم هر چه سریعتر مقدمات مجلس به پایان رسیده تا کار اصلی ما که همان خدمتگزاری به مردم است آغاز شود.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
آقای لاریجانی انشاالله مثل سابق مجلس روبدست بگیری ودل رهبر را شاد کنی دنبال اقتصاد مقاومتی در اقدام وعمل روبگیری(دوستت داریم موفق باشی)
آخرین اخبار