سعادت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرج کرد

فعال شدن واحدهای تولیدی راکد با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و کمک بانک مرکزی

استاندار آذربایجان غربی گفت: واحدهای تولیدی راکد با سیاست‌های جدید در اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های بانک مرکزی فعال خواهند شد.

/////////////
قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره رکود واحدهای تولیدی استان متبوع خود گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی به دلیل افزایش نرخ ارز، سیاست‌های اقتصادی اعمال شده و تحریم‌ها به حالت رکود درآمده‌اند، البته این واحدها قابل احیا هستند.

وی با بیان اینکه این واحدهای تولیدی برای خروج از حالت رکود، به مرحله 1 و 2 اولویت بندی شده‌اند اظهار داشت: در حوزه گردشگری، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن بیش از 900 واحد تولیدی داریم که آنها را راه اندازی خواهیم کرد.

سعادت متذکر شد: با سیاست‌های ابلاغی دولت و بانک مرکزی 600 واحد تولیدی غیرفعال به بانک‌ها معرفی شدند که برای راه اندازی مورد پذیرش بانک‌ها قرار گرفتند اما برخی دیگر از این واحدها در حال بررسی هستند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین از راه اندازی 70 درصد از واحدهای تولیدی راکد خبر داد و  خاطر نشان کرد: راه اندازی واحدهای تولیدی بسیار حائز اهمیت است زیرا این واحدها اشتغال، تولید و کارکنان خود را از دست دادند و کارفرمایان آنها متضرر شده‌اند اما با سیاست‌های جدید در حوزه اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های بانک مرکزی این واحدها فعال خواهند شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار