سفر دوره‌ای هاموند به غرب آسیا

سخنگوی دولت انگلیس اعلام کرد وزیر خارجه این کشور به منظور گفتگو با مقامات کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، به منطقه غرب آسیا سفر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی دولت انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا  اعلام کرد سفر دوره ای سه روزه  فیلیپ هاموند وزیر خارجه این کشور به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از روز  یکشنبه آغاز می شود.

ادوین  ساموئل گفت  هاموند در اولین مرحله از سفر دوره ای به شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس امروز وارد ریاض عربستان می شود .

ساموئل در گزارشی، که در مرکز اطلاع رسانی  و روابط منطقه ای وابسته به دولت انگلیس مستقر در دبی منتشر شد، اعلام کرد  فیلیپ هاموند با مقامات  اعضای شورای همکاری خلیج فارس درباره موضوعات مهم  منطقه ای و بین المللی به ویژه مبارزه با تروریسم ، بحران یمن  ، نقش این کشورها در مبارزه با گروه تروریستی داعش، تلاش برای مقابله با چالش های منطقه ای از جمله بحران های سوریه، عراق و لیبی گفتگو خواهد کرد.

عربستان سعودی، کویت، بحرین، قطر ، امارات عربی متحده و عمان  شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند.

ساموئل در این گزارش  افزود  فیلیپ هاموند در سفر به کویت با  اسماعیل ولد الشیخ احمد، نماینده ویژه سازمان ملل در یمن، دیدار و  بر حمایت کامل لندن از روند گفتگوهای صلح در  این کشور تاکید خواهد کرد .

 در همین حال، فیلیپ هاموند در آستانه سفر به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس گفت در جهانی که خطرها و تهدید های تروریستی هر روز بیشتر می شود ، همکاری بین المللی اهمیت زیادی در تضمین امنیت ، رفاه و توسعه انگیس دارد.

 هاموند افزود :«  روابط مستحکم و خوب انگلیس با  اعضای شورای همکاری خلیج فارس این امکان را برای همکاری مشترک ما برای مقابله  با چالش های  منطقه ای  و تهدید های مشترکی با آن مواجه هستم ، فراهم می سازد.» 
 
هامون  افراط گرایی، تروریسم  و شرایط  اقتصادی آینده را از جمله چالش ها و تهدید های مشترک خواند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار