سیستان وبلوچستان

هیچ موردی از بیماری "زیکا" در کشور مشاهده نشده است

سمپوزیوم بیماری زیکا با حضور 57 دانشگاه علوم پزشکی کشور و با مشارکت سازمان جهانی بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  از زاهدان؛معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هنوز بیمار مبتلا به این ویروس در ایران مشاهده نشده است اما به دلیل واگیردار بودن این ویروس و مسافرت مردم به نقاط مختلف جهان احتمال ابتلای به آن وجود دارد ولازم است در این خصوص برنامه های آموزشی به منظور آمادگی بیشتر نظام سلا مت برگزار گردد.

دکتر سید مهدی طباطبایی ادامه داد: این سمپوزیوم به مدت یک روز و برای جامعه پزشکی و مسئولان بیمارستان ها برگزار می شود زیرا بسیار مهم است که موقع مراجعه بیمار به بیمارستان به گونه ای با او رفتار شود که ویروس به فرد دیگری منتقل نشود.

وی خاطرنشان کرد: ویروس زیکا یک بیماری پوستی است که از طریق نیش حشره به بدن انسان منتقل می شود و یک بیماری واگیردار است این ویروس از برزیل به جاهای دیگر منتقل می شود و در اولین قدم آموزش راه ههای پیشگیری از بروز و شیوع این ویروس از اولویتهای مهم است.

وی با اشاره به مرزی بودن استان سیستان وبلوچستان تصریح کرد: قبل از برگزاری این سمپوزیوم کارگاهها وبرنامه های آموزشی مختلفی برای مقابله با بیماری زیکا در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شده است و از آمادگی تیم های سلامت دانشگاه برای مقابله با بیماریها خبر داد.

انتهای پیام/ع-پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار