واکنش ترامپ به بازدید اوباما از هیروشیما: چرا رئیس جمهور تراژدی بندر "پرل هاربر" را مطرح نکرد؟

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آتی آمریکا به حضور رئیس جمهور این کشور در هیروشیما واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «بیزنس اینسایدر،» دونالد ترامپ، نامزد برگزیده جمهوری خواهان، روز شنبه با یادآوری حادثه حمله به بندر "پرل هابربر" در سال 1941 ، نسبت به بی توجهی اوباما به این موضوع در بازدیدش از هیروشیما واکنش نشان داد.

ترامپ در حساب توییتر خود در خصوص بی توجهی اوباما به موضوع بمباران بندر پرل هاربر به دست ژاپن اشاره کرد و رئیس جمهور آمریکا را به دلیل این غفلت مورد سرزنش قرار داد.

این نامزد جمهوریخواه نوشت: "آیا رئیس جمهور اوباما در طول دیدار خود از ژاپن حرفی از حمله موذیانه  ژاپنی ها به بندر پرل به میان آورد؟"

دولت ژاپن و رهبر این کشور در خصوص این حادثه و خصومت این کشور با آمریکا در آغاز دوره جنگ جهانی دوم بارها ابراز پشیمانی کرده اند.

با وجود این که باراک اوباما از تصمیم آمریکا مبنی بر استفاده از سلاح های اتمی عذرخواهی نکرد، از سوی تعدادی از محافظه کاران در خصوص بازدید اخیرش از سایت اتمی هیروشیما مورد سرزنش قرار گرفت.
وی در سخنانش انگیزه های استعمارگرایانه ای که کشور ژاپن را به سوی جنگ و ستیزه‎جویی با آمریکا کشاند، محکوم کرد.

اوباما گفت:" پدیده جنگ از غریزه پایه برای سلطه یا فتح نشئت می گیرد که همواره باعث درگیری میان ساده ترین قبایل بوده است و می توان از آن به عنوان الگوی قدیمی تقویت شده با قابلیت های جدید و بدون محدودیت نام برد."

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به توانایی بشر برای نابودی خود، آن هم به وسیله سلاح های اتمی، افزود دنیای فاقد این دست از سلاح ها جای بهتری برای زندگی است.

دونالد ترامپ همواره از منتقدان رابطه نزدیک آمریکا و ژاپن بوده است, رابطه ای که با گذشت بیش از دو دهه میان دو کشور به خوبی برقرار شده است. این نامزد جمهوریخواه پیشتر اعلام کرده بود ژاپنی ها همانند کشورهای مکزیک, چین و کره جنوبی, به شیوه ای ناعادلانه از ضررهای وارد آمده به آمریکا منتفع شده اند. وی حتی کشور ژاپن را به تضعیف عامدانه ارز این کشور برای تحریک روند صادرات محکوم کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
غلط کرده! مردم ژاپن بمباران اتمی کرده بعد تازه یه چی هم طلبکاره!
آخرین اخبار