بازگشته از مرگ به داعش پیوست + تصاویر

دانش‌آموز آمریکایی که از حادثۀ ریزش پل جان سالم به در برده بود به داعش پیوست.

به گزارش خبرنگار اخبارداغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دانش‌آموزان مدرسه‌ای در آمریکا سوار بر سرویس مدرسه به خانه بازمی‌گشتند که هنگام عبور از روی پل، ناگهان پل فرو ریخت و اتوبوس حامل آنها چپه شد. در این حادثه افراد زیادی کشته و زخمی شدند اما یکی از کسانی که نجات یافت، محمد روبل بود.

«بازمانده» به داعش پیوست

او که در زمان حادثه 18 سال داشت از ناحیۀ کمر، گردن و بازو آسیب دید و شبهای زیادی دچار کابوس می‌شد و مدتی تحت درمان بود. محمد روبل پس از بهبودی نسبی از نظر اعتقادی متحول شد و به مذهب گرایش پیدا کرد. او معتقد بود پیش از این حادته آدم نحسی بوده و خداوند او را با هدف خاصی از مرگ نجات داده است.

به این ترتیب او که در ازای صدماتی که در این حادثه دیده بود از دادگاه 65000 دلار غرامت گرفته بود تصمیمات جدیدی در زندگی‌اش گرفت. او تصمیم گرفت به گروهک تروریستی داعش بپیوندد. برای همین مقدمات سفر به سوریه را آماده کرد. گروه دیگری که همین قصد را داشتند وقتی از  نیت او آگاه شدند و چون می‌دانستند که پول زیادی دارد او را تحت فشار گذاشتند تا هزینۀ سفر آنها را نیز بپردازد.

او به سوریه نزد عمویش که یک داعشی بود رفت و به گفتۀ شاهدان پولش را مثل نقل و نبات بین داعشی‌ها پخش کرد؛ برایشان ماشین خرید و یا خرج عروسی‌شان را داد.

حالا او و چند تن از همدستان داعشی‌اش با نامهای عدنان عبدالرحمن و عبدالرحمن یاسین که اهل سودان هستند به اتهام همکاری با گروهک تروریستی داعش در دادگاه حاضر شده‌اند. اتهام اصلی آنها جذب نیرو برای داعش و انتقالشان به سوریه است.

تصاویر حادثۀ ریزش پل را مشاهده می‌کنید.

«بازمانده» به داعش پیوست

«بازمانده» به داعش پیوست

محمد روبل که با هویت گولِد عمر در دادگاه حاضر شد.
                
«بازمانده» به داعش پیوست

عدنان عبدالرحمن که کارش جذب نیرو برای داعش بود.

«بازمانده» به داعش پیوست

عبدالرحمن یاسین

«بازمانده» به داعش پیوست


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
دیگر به خونه برنمیگردی
آخرین اخبار