در دیدار ظریف با وزیرخارجه اوکراین تاکید شد؛

ضرورت همکاری دوجانبه تهران – کیف در مبارزه با مواد مخدر

وزرای خارجه ایران و اوکراین پیرامون راههای تحکیم گسترش مناسبات دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند .

به گزارش حوزه  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جوادظریف وزیـر امور خارجه کشورمان در دیدار با پاولو کلیمکین وزیر خارجه اکراین با ارزیابی مناسبات دو کشور اظهار داشت : روابط دوجانبه روند طبیعی و رو به جلو دارد و سفر هیئت اقتصادی اوکراین به جمهوری اسلامی ایران ، چشم انداز مناسبی دارد و زمینه های گسترش همکاریهای اقتصادی و صنعتی دو کشور فراهم گردیده است.
 
وزیر امورخارجه کشورمان با تبیین چشم انداز ناشی از توافق برجام تعاملات بانکی و مالی خاطرنشان ساخت : آثار توافق برجام نتایج خوبی را برای پیشرفت امور تعاملات مالی بین شرکتهای خصوصی و دولتی دوکشور را تسهیل می نماید .
 
محمد جواد ظریف با اشاره به ظرفیتهای گسترده همکاری دوجانبه تهران – کیف در زمینه های آموزشی عالی ، علمی ، فن آوری ، انرژی ، تجهیزات نیروگاهی و انرژی های تجدید پذیر، کشاورزی ابراز امیدواری کرد : با افزایش رایزنیهای مقامات فیمابین و فراهم شدن تسهیلات روان روادیدی برای صاحبان صنایع و تجار ، بتوانیم زمینه های ارتقای مناسبات دو کشور را فراهم ساخت .
 
ظریف با اشاره به همکاریهای چند جانبه و بین المللی گفت : جمهوری اسلامی ایران و اوکراین در زمینه مجامع بین المللی و مبارزه با مواد مخدر و جنایات سازمان یافته می توانند همکاریهای دوجانبه و چند جانبه سازنده ای داشته باشند .
 
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ظرفیتهای همکاریهای فرهنگی و توریسم و تبادل پیرامون میراث فرهنگی و در بخشهای علمی و تبادل اساتید ابراز امیدواری کرده مراودات در این زمینه شاهد تحرک بیشتری باشد. ظریف همچنین آخرین دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران را پیرامون عراق ، سوریه و یمن تبیین کرد .
 
پاولو کلیمکین وزیر امور خارجه اوکراین با اشاره به روابط متین بیش از دو دهه بین دو کشور اظهار داشت : ما علاقمندیم روابط و مناسبات دو کشور را در تمامی سطوح سیاسی و اقتصادی و با افزایش رایزنیهای بین مقامات دو کشور گسترش دهیم .
 
وزیر امور خارجه اوکراین باتشریح راههای ایجاد تسهیلات کنسولی آسان تر خواهان افزایش رایزنی بین مقامات کنسولی وزارت خارجه دو کشور برای یافتن راه کارهای جدید فراروی دو کشور شد .
 
پاولوکلیمکین با تشریح ظرفیتها و تجربیات فراوان و متنوع اوکراین اظهار داشت : اوکراین در زمینه های صنایع نیروگاهی ، هوانوردی، انرژی تجدید پذیر و انرژی اتمی صلح آمیز، تبادل دانشجو و اساتید ظرفیتهای شایسته ای برای تبادل با مؤسسات ایرانی دارد و اوکراین علاقمند است در این زمینه ها در چهارچوب فعال سازی کمیسیون مشترک اقتصادی گامهای جدیدی را احیا نماید .
 
وزیر امور خارجه اوکراین گزارشی از آخرین تحولات توافق مینسک و نقطه نظرات کشورش پیرامون آخرین تحولات آزادی زندانیان اوکراین و روسیه و چگونگی رفع موانع بر سر راه توافق مینسک را تبیین نمودند .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار