رئیس پلیس فتا ناجا اعلام کرد؛

هک شدن سایت های دولتی را از طریق اینترپل پیگیری می کنیم

سردار هادیانفر رئیس پلیس فتا ناجا ، هک شدن سایت های دولتی را اقدامات فردی دانسته و ضمن رد انتساب هکر های مذکور به داعش ، از پیگیری موضوع با همکاری اینترپل خبر داد.

هک شدن سایت های دولتی را از طریق اینترپل پیگیری می کنیم.به گزارش خبرنگار اخبارداغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار هادیانفر در حاشیه همایش رؤسای پلیس آگاهی استان‌‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران درباره حمله سایبری به برخی از وبگاه های ایرانی گفت: در تاریخ 4 خرداد ماه یک حمله سایبری را رصد کردیم که از سه کشور مختلف انجام شده بود که این تمرکز با هدایت از هکری در کشور عربستان بود و سایت مورد هدف نیز مرکز آمار ایران بود که به شکل حمله دیفیس انجام شد که البته این شکل حمله چندان از لحاظ فنی ارزشی ندارد.

وی تصریح کرد : نام  هکر با منشأ عربستان دا اف بوده  و اینکه  برخی  آن را داعش عنوان کرده بودند نادرست است و ارتباطی با داعش ندارد این هکر دارای سابقه هک بوده و فرد مذکور از طریق پلیس فتا شناسایی شده است.

سردار هادیانفر ادامه داد : ما IP ها را به اینترپل و پلیس سایبری عربستان ارسال کردیم و در حال پیگیری موضوع هستیم اما دلیلی وجود ندارد که عربستان پشت این ماجرا باشد و این کار صرفاً یک اقدام مجرمانه فردی بوده است.

رئیس پلیس فتا افزود: از تاریخ 4  تا 8 خرداد ماه، 8 سایت مورد حمله قرار گرفت که 2 عدد از آنها توسط هکر ها از داخل کشور صورت گرفته که سایت سازمان اسناد و املاک از آن جمله بود اما در هیچ کدام از این حمله‌ها هیچ اطلاعاتی مورد سرقت قرار نگرفته و در حال حاضر سایت‌ها در حال کار هستند.

وی تأکید کرد: در واقع این اتفاق حاصل یک ضعف امنیتی بود که ما به صاحبان سایت‌ها که از این ضعف برخوردار بودند تذکر دادیم.

سردار هادیانفر در جواب پرسشی در مورد حمله متقابل از سوی ایران گفت: هیچ کار سازمان‌یافته‌ای از سوی کشور در این خصوص صورت نگرفته و ما گزارشی از کشور عربستان نداشتیم البته ممکن است برخی هکرها در واکنش به این اقدام به صورت احساسی کاری کرده باشند.

رئیس پلیس فتا در ادامه با بیان اینکه تقریباً 35 درصد پرونده‌هایی که در پلیس فتا تشکیل می‌شود مربوط به تلگرام است، گفت: امسال این گونه جرایم 47.5 درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص فاز یک و دو طرح عنکبوت هم گفت: ما در رصدهای روزانه هر موضوعی که مغایر قانون باشد شناسایی می‌کنیم و متناسب با موضوع به پلیس مربوطه پرونده را ارجاع می‌دهیم که در این زمینه نیز پرونده‌هایی به پلیس امنیت اخلاقی ارجاع داده شد.

رئیس پلیس فتا همچنین در خصوص فروش مواد مخدر و مواد الکلی در شبکه‌های مجازی، گفت: این گونه اتفاقات متأسفانه زیاد است اما پلیس فتا رصد کامل می‌کند، افراد شناسایی می‌شوند و بلافاصله پرونده برای دستگیری و اقدامات بعدی به پلیس مبارزه با مواد مخدر ارجاع داده می‌شود که در این زمینه ما با کاهش 62.5 درصدی جرایم مواجه بوده‌ایم.

وی در پایان گفت: هفته‌ای 80 هزار سایت با نگاه مجرمانه شکل می‌گیرد و اینکه بگوییم به طور کلی جرایم در فضای مجازی ریشه‌کن غیرممکن است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.