شهرکرد؛

افزایش ساعت درس تربیت بدنی در مقطع متوسطه دوم

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، از افزایش ساعت درس تربیت بدنی در مقطع متوسطه دوم خبر داد.

افزایش ساعت درس تربیت بدنی در مقطع متوسطه دوم
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مهرزاد حمیدی در سفر به استان چهارمحال و بختیاری گفت: امسال برای نخستین بار، ردیف بودجه ای مستقل به حوزه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اختصاص یافت و با حمایت دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی، یکهزار میلیارد ریال اعتبار هم برای این حوزه مصوب شد.

وی افزود: حوزه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش تا امسال، ردیف بودجه ای مستقلی نداشت و اعتبارات این حوزه در قالب ردیف کلی وزارت آموزش و پرورش با عنوان تربیت بدنی پرداخت می شد.

حمیدی، همچنین از افزایش ساعت درس تربیت بدنی در مقطع متوسطه دوم خبر داد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به فعالیت 35 هزار مربی و دبیر ورزش در مدارس کشور، پیش بینی کرد: تا چهار سال آینده با استقرار کامل پایه دهم، یازدهم و دوازدهم و افزایش ساعات ورزش، مدارس با کمبود سه هزار مربی و دبیر ورزش مواجه شوند.

وی گفت: البته هماهنگی هایی نیز برای تأمین دبیر ورزش، با دانشگاه فرهنگیان و معاونت تأمین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش انجام شده است.

حمیدی، همچنین از برگزاری انتخابات هیأت رئیسه فدراسیون ورزش های دانش آموزی در مردادماه سالجاری خبر داد و گفت: پس از 15 سال مدیریت این فدراسیون با سرپرست، امسال آگهی استقرار آن منتشر شد.

وی افزود: با برگزاری انتخابات هیأت رئیسه، این فدراسیون ها استقلال حقوقی، مالی و تشکیلاتی پیدا می کند.
 
حمیدی، با اشاره به تعیین هیأت های این فدراسیون ها در 27 استان کشور، اضافه کرد: هیأت های ورزشی دانش آموزی تا اواسط خرداد در همه استان ها تعیین می شود.

وی گفت: با هدف ساماندهی برنامه های حوزه ورزش و سلامت در آموزش و پرورش، راه اندازی 50 کانون حرکات اصلاحی دانش آموزان امسال در کشور پیش بینی شده که بر اساس جمعیت، یک تا دو کانون در هر استان ایجاد می شود.

حمیدی افزود: امسال مجوز راه اندازی 192 مدرسه تخصصی تربیت بدنی در مقطع های مختلف تحصیلی هم صادر شده که بر اساس آمایش سرزمین، اولویت بندی و ظرفیت های استانی در هر استان فعال می شود.

به گفته وی؛ دانش آموزان در این مدارس، هر هفته 8 ساعت ورزش انجام می دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، برای شرکت در گردهمایی دبیران و مربیان تربیت بدنی و مراقبان سلامت استان چهارمحال و بختیاری، به شهرکرد سفر کرده است.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار