به شدت عاشق گذشته هستم

امیدوارم نسل جدید به جای جذب شدن به فرهنگ‌های وارداتی، به دنبال آیین‌های گذشته خودمان باشد.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه خبری حوزه هنری؛ افسر اسدی، بازیگر شناخته شده كشورمان كه از داوران سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر تیرنگ بود، درباره این جشنواره گفت: اولین بار است كه از نزدیك با جشنواره تئاتر تیرنگ آشنا شده ام و آثارش را می بینم. خوشحالم كه عنوانی كه برای آن انتخاب شده، بسیار با سلیقه شخصی من منطبق است؛ چون از كسانی هستم كه شدیدا عاشق گذشته و سنت‌های اصیل هستم.
 
وی ادامه داد: احساس می كنم از طریق چنین اقداماتی، سنت ها احیا می شوند. طبیعی است كه نسل جدید، سبك زندگی نسل گذشته را نداشته باشد اما اینكه بتواند با آن سنت ها و آداب و رسوم آشنا باشد و آلبومی از زندگی گذشتگانش را از طریق این نمایش ها ورق بزند، اقدام بسیار ارزشمند و مفیدی است.
 
افسر اسدی تاكید كرد: هر گروهی كه برای این جشنواره آمدند، فرزندان ایران عزیز هستند كه در كنار همدیگر نشسته اند و این وحدت و انسجام ملی بسیار ارزشمند است. ما اگر تلاش كنیم گذشته خودمان را بشناسیم و به آن احترام بگذاریم، قدم های محكم تری می توانیم برای آینده برداریم. به نظرم لازم است كفش هایمان را در گذشته بپوشیم، در زمان حال راه بیفتیم و بعد به آینده برسیم.
 
این بازیگر درباره تبدیل آیین ها و رسوم ملی به نمایش گفت: این كار شاید مقداری دشوار باشد ولی غیرممكن نیست، هنگامی كه آگاهی و پژوهش وجود داشته باشد و پشتوانه مطالعاتی وجود داشته باشد، می توان اثر نمایشی قابل اعتنایی به مخاطب تحویل داد.
 
داور جشنواره تیرنگ افزود: قالب های مختلفی هستند كه بتوانیم از آن ها برای یادآوری ارزش ها و داشته های ملی مان كمك بگیریم، تئاتر یكی از آن قالب هاست. مهم نیست با چه ابزاری بلكه مهم این است كه ما آنچه جامعه ما در حال فراموش كردن آن است را دوباره یادآوری كنیم و برای كسانی هم اصلا چیزی از آن رسوم نشنیده اند، آن ها را بازگو كنیم.
 
وی پیشنهاد كرد: امیدوارم نسل جدید به جای جذب شدن به فرهنگ های وارداتی، به دنبال آیین های گذشته خودمان باشد، از نظر من بسیار قابل احترام و ارزشمند است وقتی می بینم كسی خودش را از پیشینه و اصالتش جدا نمی كند و تلاش می كند آنچه از گذشتگان به او رسیده را در بهترین شكل حفظ كرده، ارتقا دهد و به دیگران معرفی كند.


انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.