آمادگی انگلیس برای استقرار نیروی نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه

انگلیس از آمادگی خود برای استقرار دست‌کم هزار نظامی در کشورهای حوزه بالتیک هم مرز روسیه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی؛ روزنامه تایمز نوشت: قرار است لندن این تصمیم را که در راستای تقویت حضور نظامی ناتو در منطقه اتخاذ شده در اجلاس آتی این سازمان در ماه ژوئیه در ورشو پایتخت لهستان اعلام کند.

بنا بر این گزارش، ائتلاف نظامی تحت امر امریکا به دنبال استقرار چهار هزار نیروی دیگر در لتونی، استونی و لیتوانی است، که اعزام نیروهای انگلیسی مشتمل بر یکی از گردان‌های ناتو است.

ابتدا قرار بود امریکا تامین نیمی از نیروها را بر عهده گیرد و آلمان و انگلیس عهده دار باقیمانده نیروها باشند. با این حال، واشنگتن سپس با تغییر تصمیم خود اعلام کرد که فقط یک گردان هزار نفره اعزام خواهد کرد و از اعضای اروپایی ائتلاف خواست برای مصالح دفاعی خود مشارکت بیشتری به خرج دهند.

مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد: تقویت قوای ناتو این پیام روشن را به دشمنان ما می‌دهد که ما از آمادگی پاسخگویی به هر گونه تهدید و دفاع از متحدان خود برخورداریم.

طرح انگلیس شامل اعزام پنج کشتی دیگر به بالتیک است. در حال حاضر، ناوچه «اچ.ام.اس آیرون دوک» و شماری کشتی جنگی دیگر انگلیس در منطقه مستقر هستند.

همچنین قرار است شماری دیگر از نیروها به صورت گردشی در شش کشور هم جوار روسیه مستقر باشند.

فالون پیشتر از اعزام چهار فروند جنگنده تایفون نیروی هوایی انگلیس به کشورهای بالتیک برای دفاع از آنان مقابل روسیه خبر داده بود.

روابط روسیه و ناتو در سال‌های اخیر به دلیل آنچه مسکو تقویت حضور این سازمان نظامی در نزدیکی مرزهای خود به بهانه بحران اوکراین می‌خواند، به تیرگی گراییده است، و دو طرف کلیه همکاری‌های عملی خود را در 2014 قطع کردند. ناتو مسکو را به حمایت از شبه‌نظامیان جدایی طلب شرق اوکراین متهم می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار