خانواده راننده ملا اختر از آمریکا شکایت می‌کند

خانواده راننده سرکرده سابق طالبان، که در حملات پهپادی آمریکا کشته شد، از دولت این کشور شکایت می‌کند.

خانواده راننده ملا اختر از آمریکا شکایت می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه گاردین چاپ لندن نوشت: «خانواده محمد عزام، راننده سرکرده سابق طالبان، که آمریکا او را ترور کرده است، از دولت این کشور شکایت می کند.»

ارتش آمریکا با حمله هواپیمای بدون سرنشین به خودروی حامل ملا اختر منصور سرکرده طالبان در خاک پاکستان، محمد عزام راننده وی را نیز به قتل رساند.

روزنامه گاردین خاطرنشان کرد حمله آمریکا مذاکرات با طالبان را به خطر می اندازد و همچنین به روابط آمریکا و پاکستان آسیب می زند.

این حمله، زندگی خانواده عزام را، که در طول 8 سال به عنوان راننده در یک شهر صحرایی کوچک پاکستان کار می کرد، نابود کرده است.

گاردین به نقل از محمد قاسم، برادر عزام، نوشت: عزام در خانواده تنها شخصی بود که می توانست کار کند و اکنون این حمله باعث شد، تنها نان‌آور خانواده کشته شود.  

این روزنامه تصریح کرد عزام یک همسر و دو کودک و همچنین یک برادر معلول دارد. 

محمد قاسم گفت: از این پس هزینه آن ها را چه کسی به عهده خواهد گرفت؟ از جامعه بین‌المللی و مدافعان حقوق بشر می خواهیم برای تحقیق درباره این قتل وحشیانه و پرداخت غرامت به کودکان عزام اعمال فشار کنند.   

گاردین نوشت: این اولین مساله در نوع خود است که در آن درخواست محکومیت دولت آمریکا مطرح می شود و دولت آمریکا نیز به ارتکاب این حمله اعتراف کرده است.   



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار