گروه انشعابی طالبان خواهان صلح با دولت افغانستان است

گروه انشعابی طالبان به رهبری ملا محمد رسول با انتقاد از ملا هبت الله آخوندزاده رهبر جدید طالبان اعلام کرده است که حاضر است وارد گفتگوهای صلح با دولت افغانستان شود.

گروه انشعابی طالبان خواهان صلح با دولت افغانستان است
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، گروه انشعابی طالبان به رهبری ملا محمد رسول با انتقاد از ملا هبت الله آخوندزاده رهبر جدید طالبان اعلام کرده است که حاضر است وارد گفتگوهای صلح با دولت افغانستان شود.

ملا منان نیازی معاون و سخنگوی این گروه در پیامی گفته است که ملا هبت الله همچون ملا اختر محمد منصور دست نشانده پاکستان می باشد و قرار گرفتن یک جاسوس در راس طالبان برای آنان قابل قبول نمی باشد.

ملا نیازی تصریح نموده:"هبت‌الله آخوندزاده را هم همان کسان برگزیدند که منصور را به رهبری گماشته بودند. این بخشی از همان دسیسه است که پیش‌از این ضد طالبان به راه افتاده بود."

وی افزوده: "کسانی که در کشور کشته می‌شوند، در نتیجۀ فتوای همان مفتیان ناروایی جان می‌بازند که اکنون دعوای رهبری (بر طالبان) دارند! این‌ها قاتلان ما استند و دست‌های‌شان به خون ما رنگین استند".

معاون گروه انشعابی طالبان اظهار داشته که اگر نیروهای خارجی در افغانستان حضور استعمارگرانۀ شان را پایان دهند، این گروه حاضر به پیوستن به روند صلح است.

ملا نیازی گفته است:"ما تمام خارجیان را به گونه استعمارگر در افغانستان نمی‌خواهیم! اما آن روابط حسنه را که باید دولت اسلامی افغانستان با تمام دنیا در چارچوب اصول جهانی داشته باشد، می‌پذیریم".

گفتنی است که پس از تایید مرگ ملا محمد عمر رهبر و بنیانگذار طالبان، ملا اختر محمد منصور به رهبری این گروه رسید اما شماری از فرماندهان ارشد گروه طالبان با رهبری وی مخالفت کردند.

مخالفان ملا منصور مدعی شدند که وی دست نشانده پاکستان و سازمان استخباراتی این کشور می باشد و در مرگ ملا محمد عمر دست دارد.

فرماندهان ارشد طالبان که با رهبری ملا منصور مخالف بودند از این گروه جدا شده و ملا محمد رسول را به رهبری برگزیدند و  رسما طالبان به دو گروه به رهبری ملا منصور و ملا روسول تقسیم شدند که در چند ماه اخیر درگیری های خونینی بین طرفداران این دو گروه به وقوع پیوست.

اما تنها ۱۰ ماه از رهبری ملا منصور گذشته بود که وی در حمله هواپیمای بدون سرنشین امریکایی در روز شنبه اول جوزای امسال در ایالت بلوچستان پاکستان کشته شد.

پس از کشته شدن ملا منصور، طالبان هبت الله آخندزاده را به حیث رهبر جدیدشان معرفی کردند و آخندزاده نیز مخالفت خود با روند صلح افغانستان را رسما اعلام کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.