فوربز: بازی خطرناک عربستان، بازار نفت را متلاطم می‌کند

نشریه فوربز در گزارشی نوشت تلاش عربستان برای پایین نگه‌داشتن بهای نفت، موجب بروز نوسان در بازار طلای سیاه می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه فوربز در گزارشی نوشت: به زودی عربستان سعودی چاره‌ای جز بالا بردن قیمت نفت خود نخواهد داشت، که بدین ترتیب عرضه اولیه سهام شرکت آرامکو را بالا ببرد. پایین نگه داشتن بهای نفت از سوی عربستان باعث سقوط بازار طلای سیاه شده است.

در دو سال گذشته، عربستان سعودی سعی داشته است با پایین نگه داشتن قیمت نفت تا زیر 40 دلار در هر بشکه، انقلاب آمریکا در استخراج بالای نفت را متوقف کند. آمریکا در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده نفت در جهان است.

فوربز در ادامه نوشت: این اولین ریسک بزرگ عربستان بود که منجر به قرار گرفتن این کشور در مقابل دوست قدیمی خود یعنی آمریکا شد. بنابراین، تعجبی ندارد آمریکا تحریم های اعمال شده علیه ایران، دشمن دیرینه عربستان سعودی، را لغو کند.

در ادامه این گزارش آمده است اکنون عربستان دلیل دیگری نیز برای پایین نگه داشتن قیمت نفت دارد: تضعیف ایران برای ورود مجدد این کشور به بازارهای نفتی. این یکی از دلایل عمده عربستان برای سرازیر کردن نفت به بازارهای جهانی است که منجر به سقوط قیمت نفت شده است.

فوربز در انتها نوشت: اما مشکل اینجاست که سقوط بهای نفت، شکاف زیادی در بودجه مالی و اجتماعی عربستان ایجاد می‌کند که انسجام اجتماعی این کشور را تهدید خواهد کرد. به همین علت، (بر اساس چشم انداز 2030،) این کشور قصد دارد با فروش بخشی از سهام شرکت آرامکو به صورت عرضه اولیه، این شکاف را ترمیم کند و با راه اندازی صنایع جدید، از اقتصاد به شدت متکی به نفت خود فاصله بگیرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
انگار قراره اینبار چاقو دسته خودش رو ببره
فتنه ها به خودشون برمیگرده
-
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
ال سعود درزوال ونابودیست
آخرین اخبار