آقاخانی از تب فوتبال می‌گوید

ایوب آقاخانی، در یکی از نمایشنامه‌های کتاب خود با عنوان «ماه بر ترک پیر و سه تک گویی دیگر» از تب فوتبال می‌گوید.

ایوب آقاخانی، نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به  آنکه بیست و هفتمین کتاب خود با عنوان «ماه بر ترک اسب پیر و سه تک کوری دیگر» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال عرضه شد، گفت: کتاب «ماه بر ترک پیر و سه تک گویی دیگر» توسط انتشارات کتاب کوله‌پشتی منتشر شد. این کتاب مجموعه ای از چهار مونولوگ نمایشی است که در واقع دو تای آن در فضای اجتماعی معاصر نوشته شده است و به مسائلی چون تب فوتبال و مهاجرت در جامعه می‌پردازد.

وی افزود: دو اثر کلاسیک نیز در کتاب «ماه بر ترک پیر و سه تک گویی دیگر» در فضا و زبان آرکائیک نوشته شده است. این دو اثر اقتباسی از اساطیر یونانی هستند و نسبتی با شرایط کنونی جامعه نیز دارند. هر چهار مونولوگ کتاب با وجود تفاوت نثر متناسب با جامعه ماست. 

این نویسنده با اشاره به انگیزه خود برای نگارش کتاب «ماه بر ترک پیر و سه تک گویی دیگر» اظهار داشت: من نیز مانند تمام نویسنده‌های دیگر پالس‌هایی را از جامعه دریافت می‌کنم. وظیفه ما نیز پاسخ‌دهی به این پالس‌ها  و پرداختن به تنگناها و نقاط ضعف جامعه‌ای است که در آن زندگی می‌کنیم. این مسئله بسیار بدیهی به نظر می رسد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار