مهم ترین اخبار اقتصادی دهم خرداد ماه؛

قطعی آب در کمین است/خاموشی، کشور را در بر می گیرد؟/ فهرست واگذاریهای امسال سازمان خصوصی‌سازی‌ اعلام شد

دمیدن روح تازه در کالبد صنعت خودرو و قطعه‌سازی و افزایش 30 درصدی قیمت گل محمدی از جمله مهم ترین عناوین خبری امروز بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم ترین عناوین اقتصادی امروز به شرح زیر است:

وزیر نیرو گفت: میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای بخش انرژی کشور را به میزان 4 درصد با استفاده از منابع داخلی و به کمک فناوری جدید تا سال 2030 به 8 درصد کاهش خواهیم داد.


بانک مرکزی اعلام کرد: شاخص بهای تولیدکننده در ایران در 12 ماه منتهی به اردیبهشت ماه امسال نسبت به 1 ماه منتهی به اردیبهشت ماه سال گذشته به‌میزان 4.3 درصد افزایش نشان می‌‌دهد.


بهای رسمی دلار ثابت و نرخ پوند و یورو کاهش یافت.


رئیس انجمن خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: توسعه تولید عمودی و صادرات محصولات خوراک دام ،طیور و آبزیان جزو اصول اقتصاد مقاومتی است.


نایب رئیس انجمن قطعه سازان گفت: قرار‌دادهای جدید صنعت خودرو‌سازی کشور، موجب رونق قطعه سازی در نیمه دوم سال جاری خواهد شد.


رئیس انجمن گیاهان دارویی گفت:قیمت گل محمدی به سبب افزایش تقاضا و مشکلات تولید تحت تاثیر نبود آب کافی نسبت به سال گذشته با افزایش 30 درصدی مواجه بوده است.


مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی گفت:براساس قانون بین الملل باید تمامی محصولات شیلاتی شناسنامه دار شوند، چرا که در غیر اینصورت حمل و نقل آنها ممنوع بوده است اما متاسفانه سازمان شیلات تمام قد در مقابل این موضوع مقاومت می کند.


به گفته اعضای سندیکای تولیدکنندگان برق، وزارت نیرو بیش از 10 هزار میلیارد تومان به تولیدکنندگان بخش خصوصی برق بدهکار است که این امر ادامه حیات نیروگاه ها را به چالش کشیده است.


یک کارشناس اقتصادی گفت: درحال حاضر بهره وری درکشور ما بسیار پایین است و همین امر در کنار عوامل دیگر به کاهش رشد اقتصادی دامن زده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان این که ایران دارای بزرگ‌ترین ظرفیت نصب‌شده نیروگاهی در خاورمیانه است، از صادرات 10 میلیارد کیلووات ساعت برق به کشورهای منطقه در سال گذشته خبر داد.


سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای به سازمان توسعه تجارت خواست که ثبت سفارش و شماره‌گذاری خودروهای وارداتی دیزلی سنگین منوط به نصب فیلتر جاذب ذرات معلق(DPF) شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو گفت: مصرف معقول آب برای یک واحد مسکونی در ماه حدود 18 متر مکعب است چنانچه یک واحد مسکونی بیش از 40 متر مکعب آب مصرف کند به قطعی منجر خواهد شد.

وزیر نیرو از قابلیت کشور برای صادرات برق و گاز به اروپا خبر داد و گفت: تحقق این امر به تامین زیرساخت های لازم نیاز دارد.


سازمان خصوصی‌سازی‌ فهرست شرکت‌های قابل واگذاری در سال 95 را منتشر کرد.




انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار