قالیباف مطرح کرد؛

موزه دفاع مقدس نماد فرهنگ دفاع مقدس در جامعه است

شهردار تهران گفت: ایجاد موزه ها و فضاهای فرهنگی مثل باغ موزه دفاع مقدس موجب حفظ ارزش ها و مجاهدت های هشت سال دفاع مقدس است.

موزه دفاع مقدس نماد و معناسازی فرهنگ دفاع مقدس در جامعه است
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم آیین بهره برداری از موزه سراسر نمای مقاومت (پانوراما) که صبح امروز (دوشنبه) در موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: تداوم فرهنگ دفاع مقدس یکی از دغدغه های جدی همه افرادی است که در دوران دفاع مقدس در جبهه حضور داشتند.

وی افزود: ایجاد چنین مکان ها و موزه هایی با محتوای دفاع مقدس ، هم در بعد نمادسازی نیازمند توجه بوده و هم در اصل نمادسازی بستری مناسب برای معناسازی مفاهیم مربوط به این دوران در جامعه است.

شهردار تهران گفت: افتخار شهرداری تهران این است که در مجموعه مدیریت شهری تلاش های بسیاری بر پایه ارزش ها با تاکید بر دفاع مقدس انجام داد.

قالیباف تصریح کرد: شهرداری با ایجاد چنین فضاهای فرهنگی در حفظ فرهنگ دفاع مقدس قدم برداشت و سمبل مجاهدت ها و مبارزه های شهدا و جانبازان 8سال دفاع مقدس را در شهر و جامعه نمایان کرد.

وی افزود: باغ موزه دفاع مقدس یکی از  مجموعه های پر ارزش برای به تصویر کشیدن دوران دفاع مقدس است.

شهردار تهران گفت:فتح خرمشهر یک نقطه عطفی برای دوران جنگ و هشت سال دفاع مقدس بود که نمایش ارزشهای آن دوران در موزه دفاع مقدس حائز اهمیت است.

قالیباف تصریح کرد: موزه و سازه آن باید علاوه بر زیبایی از صلابت و استحکام برخوردار باشد و نماد مقاومت و مجاهدت این دوران باشد که خوشبختانه به وسیله متخصصان داخلی ساختار این موزه قابل قبول و مناسب با کاربری آن طراحی شده است.

وی افزود : خوشبختانه توانستیم در هفته مقاومت این پروژه را با تلاشهای 5الی 6 ساله به بهره برداری برسانیم که این طرح نمادی از معماری و ابعاد هنری و فناوری و تکنولوژی است.

شهردار تهران گفت: درحقیقت خرمشهر یک پدیده تاریخی نبوده و خود از بعد مادی و معنوی تاریخ ساز است و نماد اراده ملی همه ملت و تحت لقای ولایت اسلامی است .

قالیباف تصریح کرد: امیدوارم این مجموعه، نمای مقاومت مرکزی برای هنرمندان متعهد باشد و جایی برای تداوم بخشی و معنابخشی  فرهنگ ایثار و روح مقاومت باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار