اقتصاد مقاومتی مبنای کار امسال نمایشگاه قرآن کریم است

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد گفت: نمایشگاه قرآن باید محل تبلور فعالیت‌های حوزه قرآنی باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی صبح امروز 10 خرداد در ساختمان معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار شد.

در ابتدای مراسم از پوستر بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن کریم رونمایی شد، این پوستر توسط علیرضا کاظمی که بیش از 20سال سابقه دارد طراحی شده است. رنگ زمینه این پوستر آبی به نشانه رنگ آسمان است و 24 ورق به مناسبت بیست‌وچهارمین نمایشگاه قرآن در این پوستر طراحی شده، همچنین هرچه به مرکز طرح نزدیک می‌شویم رنگ آن سفیدتر می‌شود و این از نشانه‌های زلال و نورانی بودن قرآن است.

نقشه ایران که در کره زمین در وسط پوستر نشان داده شده است، به معنی این است که ایران مرکز اسلام ناب محمدی در جهان است و گره‌هایی در پوستر مشاهده می‌کنیم که اتحاد، وحدت و پیوستگی مسلمانان جهان را نشان می‌دهد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد گفت: نمایشگاه قرآن باید محل تبلور فعالیت‌های حوزه قرآنی باشد، این محل مرکز تبادل و تعامل افکار است. اصرار ما این است که افراد کار نو خود را در نمایشگاه ارائه دهند و در ماه مهربانی خدا اصحاب قرآنی گردهم جمع می‌شوند تا خلاقیت و نوآوری خود را  در این نمایشگاه برای مردم علاقه‌مند نشان دهند.

وی افزود: شعار امسال نمایشگاه «به سوی فهم قرآن» است که این شعار می‌تواند قرآن را از مهجوریت در بیاورد، همه فعالیت‌های قرآنی ما برجسته است اما فهم قرآن مقدمه عمل به آن است. از همه کمیته‌ها درخواست کرده‌ایم تا به فهم قرآن توجه کنند، همچنین حوزه مخصوص بانوان، کودک و نوجوان، حوزه دانشجویی، آموزش و پرورش و حوزه علمیه را برای همه اقشار نمایشگاه تدارک دیده‌ایم.

وی عنوان کرد: 4 بازارچه در حوزه‌های کتاب، نرم افزار، محصولات قرآنی و عفاف و حجاب در نمایشگاه فراهم شده است و بخش فروشگاهی نمایشگاه امسال در روزهای اول ماه رمضان آغاز به کار می‌کند.

حشمتی عنوان کرد:‌شبستان مصلی امام خمینی(ره) و بخش شرقی در اختیار غرفه‌داران خواهد بود و مصلی به صورت رایگان در اختیار ما قرار گرفته و فقط هزینه‌های جاری را پرداخت می‌کنیم. همچنین سه سطح شورای سیاستگذاری، شورای برنامه‌ریزی و ستاد اجرایی که تا آخرین روز فعال هستند، نمایشگاه قرآن را همراهی می‌کنند.

 وی ادامه داد:  کمیته خادمان قرآن کریم، بخش خانواده، موسسات قرآنی، بخش کودک و نوجوان، مجامع و نشست‌ها، بین الملل و مکتوب از بخش‌های نمایشگاه امسال هستند که مبنای آن اقتصاد مقاومتی است و امیدواریم با گردش کار منظم شعار سال را نشان دهیم.

حشمتی اظهار داشت: معماری شبستان تناسب خیلی خوبی با نمایشگاه قرآن دارد، امسال با برنامه‌های خود مصلی مانند جزء خوانی و شب‌های قرآنی همراه خواهیم بود و همچنین همزمان با نمایشگاه قرآن در تهران در 10 استان به صورت قطعی نمایشگاه‌هایی باعنوان جشن رمضان برپا خواهد شد.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد خاطر نشان کرد: بخش بین‌الملل فقط به مدت یک هفته برگزار می‌شود و به دلیل سختی مسافرت در ایام ماه رمضان افراد کمتری در این بخش حضور پیدا می‌کنند.

گفتنی است بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از 7 تا 23 رمضان هر روز از ساعت 18 تا 23:30 در مصلی بزرگ تهران برگزار می‌شود.



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار