صهیونیست‎‌ها در اریتره چه می‌کنند؛

بزرگترین پایگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی خارج از سرزمین‌های اشغالی/ «دهلک» کجاست +نقشه

جزیره دهلک در واقع مجمع الجزایری با بیش از یک صد جزیره کوچک است که جمعا مساحتی بالغ بر 700 کیلومتر را تشکیل می دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی در سال 1948 میلادی در سرزمین های اشغالی فلسطین، این رژیم تلاش های مستمری را برای تجسس علیه کشورهای منطقه آن هم با استفاده از ابزارها و راه های مختلف انجام داده است.

در این ارتباط امنیتی اطلاعاتی آمریکایی «استراتفور» که به عنوان سازمان سایه‌ آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» شناخته می ‌شود، با انتشار در گزارشی افشا کرد که اسرائیل از کشور آفریقایی «اریتره» به عنوان پایگاهی جاسوسی استفاده می کند.

بزرگترین پایگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی خارج از سرزمین‌های اشغالی/ «دهلک» کجاست +نقشه

استراتفور در این خصوص توضیح داد که تل آویو یکی از جزایر کشور اریتره به نام «دهلک» را اجاره کرده و از طریق این جزیره که مشرف به تنگه راهبردی و بسیار مهم «باب المندب» یمن در دریای سرخ است، اقدام به جاسوسی علیه کشورهای منطقه می کند.

این مرکز به نقل از منابع آگاه دیپلماتیک و خبری تاکید می کند که تل آویو برای جلوگیری از برملا شدن فعالیت هایش در این جزیره تلاش می کند، حضور محدود و اندک، اما تاثیر گذار و مفید داشته باشد و در این راستا ورود خروج هر جنبده ای از تنگه باب المندب که دروازه ورود به دریای سرخ شمرده می شود، تحت نظر کارشناسان رژیم صهیونیستی مستقر در این جزیره است.

بزرگترین پایگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی خارج از سرزمین‌های اشغالی/ «دهلک» کجاست +نقشه

جزیره دهلک در واقع مجمع الجزایری با بیش از یک صد جزیره کوچک است که جمعا مساحتی بالغ بر 700 کیلومتر را تشکیل می دهد و نزدیک ترین فاصله آن با سواحل اریتره 43 کیلومتر است و به دلیل سواحل مناسب لنگرگاه شمار زیادی از کشتی های تجاری و نفتکش هایی است که در دریای سرخ تردد می کنند.

به نوشته استراتفور این پایگاه، بزرگترین پایگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی و دومین پایگاه دریایی بزرگ این رژیم خارج از سرزمین های اشغالی است.

این گزارش تاکید می کند که جزیره دهلک بر اساس توافقنامه امضا شده بین رژیم صهیونیستی و حکومت اریتره سال هاست، توسط تل آویو برای مقاصد تجسسی اجاره شده و مورد استفاده قرار می گیرد و حکومت اریتره در سال 1996 میلادی طی اشغال جزیره «حنیش» یمن از قایق های جنگی رژیم صهیونیستی استفاده کرد و از حمایت لجستیکی این رژیم در این حمله بهره می برد.

بزرگترین پایگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی خارج از سرزمین‌های اشغالی/ «دهلک» کجاست +نقشه

تل آویو علاوه بر فعالیت های جاسوسی در این مرکز و رصد و کنترل تردد کشتی ها و ناوها در دریای سرخ، از این جزیره به عنوان پایگاهی برای استقرار زیر دریایی های مجهز به موشک های هسته ای نیز استفاده می کند.

پیش از اجاره این جزیره توسط رژیم صهیونیستی، روس ها تا اوایل دهه نود قرن گذشته در آن مستقر و به عنوان پایگاهی برای تسلط بر دریای سرخ و سیطره بر تردد کشتی‌ها، آن را به خدمت می گرفتند.

براساس اطلاعات امنیتی و محرمانه به دست آمده، رژیم صهیونیستی روی کوه های این جزیره برج های مراقبتی ایجاد کرده و اقدام به جمع آوری اطلاعات امنیتی از کمک های نظامی و لجستیکی می کند که مدعی است، جمهوری اسلامی ایران، آنها را از طریق دریای سرخ و به واسطه کشور سودان در اختیار گروه های مقاومت فلسطینی به ویژه کرانه باختری قرار می دهد.

بزرگترین پایگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی خارج از سرزمین‌های اشغالی/ «دهلک» کجاست +نقشه

در این راستا رژیم صهیونیستی در سال 2012 میلادی ادعا کرده بود که یکی از کاروان های حامل تجهیزات نظامی برای گروه های مقاومت فلسطینی در نوار غزه به مقصد سودان را بر اساس اطلاعات به دست آمده از پایگاه جاسوسی اش در دهلک هدف گرفته است.

رژیم صهیونیستی طی تجاوز نظامی اش علیه جنوب لبنان در سال 2006 میلادی از قایق های جنگی مستقر در جزیره دهلک جهت انجام برخی حملات موشکی علیه مواضع حزب الله در جنوب لبنان استفاده کرد.

بزرگترین پایگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی خارج از سرزمین‌های اشغالی/ «دهلک» کجاست +نقشه

اطلاعات موجود تاکید می کند، رژیم صهیونیستی در جزیره دهلک پایگاه های زیر زمینی ایجاد کرده و در آنها اسکادران هایی از جنگنده ها و قایق های جنگی و زیر دریایی های هسته ای خود را نگهداری می کند.

عملیات جاسوسی رژیم صهیونیستی در این جزیره دهلک توسط یگان شنود الکترونیکی وابسته به دایره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل موسوم به «امان» انجام می شود و این یگان با استفاده از ابزار و تجهیزات در اختیار از جمله برج های هوایی و دستگاه های استراق سمع در انواع مختلف آن، اقدام به شنود مکالمه های بی سیمی و تلفتی کشتی های در حال تردد از تنگه باب المندب و در دریای سرخ می کند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار