سرپرست شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش:

صندوق‌های نظرسنجی در سالن‌های نمایشی فعال می‌شود

در شورای نظارت و ارزشیابی مرکز هنرهای نمایشی از این به بعد صندوق های نظرسنجی در سالن‌های نمایشی فعال می‌شود.

رحمت امینی سرپرست شورای ارزشیابی و نظارت نمایش در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: متاسفانه تا کنون ارزش‌ها مغفول مانده و اکنون این ارزش‌ها نیاز آثار نمایشی شده و یکی از اقدامات ما در این راستا تشکیل شورایی است که در طول اجراها بر  روی آثار  نظارت  داشته باشد و اثر برگزیده را انتخاب کند. انتخاب اثر یرگزیده در دراز مدت باعث می شود تعداد کارهای ارزشمند در تماشاخانه‌ها افزایش یابد و مخاطبان  می‌توانند سالن‌هایی که نمایش با کیفیت‌تر را به روی صحنه می برند را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: با فعال کردن صندوق‌های نظرسنجی در سالن‌های نمایشی، تماشاگران در انتخاب اثر برگزیده سهیم خواهند شد و استقبال از نمایش‌های خوب بیشتر می‌شود.

امینی درباره بداهه گویی یا استفاده از الفاظ نامناسب در برخی آثار نمایشی گفت: بعضی مواقع هنرمندان تئاتر هیجانی می‌شوند و خارج از موارد شورای نظارت و ارزشیابی، دیالوگ‌هایی اضافه می‌کنند. ما با بداهه‌گویی خلاقانه مشکلی نداریم اما این بداهه‌گویی نباید به اعتقادات مردم توهین یا خط قرمزها را رد کند. در این موارد ما هم که جلویشان را نگیریم نهادهای دیگر وارد عمل می شوند و این موضوع خیلی بدتر است و به نفع هیچ کس نیست.

وی در پایان با اشاره به تغییر نام تئاتر آزاد به تئاتر کمدی گفت: کار گروهی شکل گرفته و جلسات پی در پی با کارگردان های این نوع آثار داریم و به شدت پیگیر هستیم که این تئاترها از این وضع فلاکت بار در بیایند. البته ما تلاش خود را می‌کنیم اما چه موقع  این وضع درست شود، مشخص نیست.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.