اهواز؛

هشدار فرمانده انتظامی دزفول به شهروندان در خصوص فضای مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان دزفول خطاب به شهروندان گفت: با توجه به افزایش جرائم سایبری از انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی در فضای مجازی خودداری کنید.

هشدار فرمانده انتظامی دزفول به شهروندان در خصوص فضای مجازیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ علی الهامی امنیت اخلاقی و اجتماعی را از ضرورت های جامعه برشمرد و افزود: با توجه به فراگیرشدن شبکه های اجتماعی از شهروندان به ویژه بانوان انتظار می رود از انتشار تصاویر خانوادگی و شخصی در فضای مجازی خودداری کنند تا امکان سوء استفاده افرادی که به دنبال فرصت هستند فراهم نشود.

وی تصریح کرد: متاسفانه آمار جرایم سایبری بالا رفته و به دنبال انتشار تصاویر شخصی در فضای مجازی اختلافات خانوادگی نیز بیش تر شده که جوانان به یژه بانوان باید در این خصوص هوشیار باشند.

الهامی از بانوان خواست با حفظ پوشش مناسب خود را طعمه افراد سودجو قرار ندهند و هنگام تردد در معابر عمومی مواظب اموال خود باشند.

فرمانده انتظامی شهرستان دزفول همچنین نسبت به پرداخت الکترونیکی به شهروندان هشدار داد و اذعان داشت: شهروندان از افشای رمز کارت عابر بانک خود خودداری کنند تا با سرقت الکترونیکی مواجه نشوند.

وی اظهار کرد: با وجود هشدار داده شده به رانندگان همچنان شاهد بی احتیاطی رانندگان در این خصوص هستیم، به طوریکه در چند روز گذشته در بازدیدی که از 8 خودرو در پارک دولت صورت گرفت درب 4 خودرو باز و شیشه ها پایین بود که به دلیل امکان هرگونه سرقت به پارکینگ منتقل شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در پارک رعنا نیز شاهد باز بودن درب 3 خودروی پارک شده همراه با سوئیچ بودیم که این بی دقتی و بی احتیاطی ها زمینه سرقت را بالا می برد و شهروندان باید در این خصوص هوشیار باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار