اشتغال دانشجویان در گرو رشد صنعت است

رییس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: صنعت کشور پویا نیست و نیاز و ظرفیت جذب نیرو را ندارد.

محمد علی برخورداری رییس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص افزایش تعامل با صنعت اظهار کرد: در دانشگاه علم و صنعت ایران همیشه قراردادهایی با صنایع مختلف انعقاد می کنیم. به علاوه شرکت های دانش بنیان روشی میسر برای تبدیل فناوری به تولید است برای همین بر گسترش این شرکت ها تاکید خاصی داریم.

وی ادامه داد: دانشگاه های نظیر علم و صنعت ایران که جز دانشگاه های فنی مهندسی هستند باید در تولید فناوری و تبدیل آن به تولید و محصول تلاش بیشتری کنند.

وی در خصوص اینکه پذیرا نبودن صنعت از دانش آموختگان بیان کرد: درس و دانشگاه مشکلی ندارد  اما صنعت کشور متاسفانه پویا نیست یعنی اصلاً نیاز و ظرفیت جذب نیروندارد چرا که ظرفیت تولید  صنعت پایین است.

برخورداری درباره راه حل این موضوع عنوان کرد: باید برای رونق گرفتن صنعت فکری کرد چون این کار مشکل صنعت کشور را بر طرف می کند. همچنین معضل اشتغال، نبودن فضا وظرفیت برای کار است.

رییس دانشگاه علم و صنعت ایران درباره جذب دانشجوی خارجی و اثر آن بر دانشجویان ایرانی یاد آور شد: بر روی جذب دانشجوی خارجی در حال کار کردن هستیم برای مثال سفرهایی به عراق و ترکیه داشتیم و قراردادهایی منعقد کردیم که از مهر 95 قرار است فعالیت هایی در این زمینه به صورت جدی تر انجام شود. به علاوه جذب دانشجوی خارجی بر ظرفیت و تعداد دانشجویان ایرانی اثری ندارد و  ظرفیت دانشجویان ایرانی را کاهش نمی دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار