ورزشکار دوپینگی قایقرانی:

کارمند فدراسیون پزشکی ورزشی باعث دوپینگ من شد/نباید به این شخص اعتماد می کردم

فدراسیون پرشکی کشور چند روز گذشته اسم یکی از قایقرانان تیم کایاک آبهای آرام را به دلیل استفاده از ماده ممنوعه کلنبوترول چزو محرومین دوپینگی اعلام کرد و وی دو سال نیم از حضور در مجامع ورزشی محروم شد.

کارمند فدراسیون پزشکی ورزشی باعث دوپینگ من شد/نباید به این شخص اعتماد می کردمبه گزارش خبرنگار  حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سارا حنیفه صاحب 34 مدال قهرمان کشوری و مدال اول آسیایی در ماده قایق چهار نفره و نفر چهارم تورنومنت آلمان جزو قایقرانانی بود که از ۲۴ آبان ۹۴ تا ۲۴ اردیبهشت ۹۷محروم شد .این قایقران 5 سال عضو تیم ملی کشور بوده است.

البته فدراسیون قایقرانی این ملی پوش را  یک ورزشکار مبتدی معرفی کرد و شماره تماسی از وی در اختیار نداشتند!

در این خصوص با سارا حنیفه ملی پوش اسبق تیم ملی کایاک قایقرانی مصاحبه ای انجام دادیم و علت استفاده از این ماده دوپینگی را جویا شدیم که وی اظهار کرد:در دوره آخری که دوپینگ من درآمد مکمل های ورزشی ام را از کارمند فدراسیون پزشکی خریدم.

او جزو کارمندان «نادو » ستاد ملی مبارزه با دوپینگ و از کسانی محسوب می شود که از قایقرانان تست دوپینگ می گرفت، ما به این خاطر به او اعتماد کردیم،اگرچه مادرم به این شخص گفت که سلامتی دخترم از ورزشش مهمتر است.این شخص کاملا نظر ما را جلب کرد که این مکمل ها کاملا تایید شده است.

وی افزود:در این مکمل ها یک قرص ممنوعه بود که اطلاع نداشتیم ،تنها اشتباهی هم که مرتکب شدم مکمل ها را به مربی ام نشان ندادم. در روز آخری که نوبت تست گیری بود والدینم با این شخص صحبت کردند و او گفت تست را بدهید.تست دوپینگ که انجام شد از من خواستند مکمل هایی را که استفاده می کنم به کمیته پزشکی تحویل دهم،کمیته دوپینگ داروها را باز نکرد تا بررسی کند.

حنیفه در ادامه توضیح داد:من از سالی که قایقرانی را آغاز کردم کوچکترین مسئله ای نداشتم.حتی باورشان نمی شد که من این حرکت را کرده باشم و ازمن خواستند که اسم شخصی که این داروها را به بنده فروخته است معرفی کنم،به خاطر التماس های این فرد ما در جلسه اسم او را عنوان نکردیم اما پس از مجبور شدم اسمش را فاش کنم. 

وی در ادامه بیان کرد: محرومیت این دارو 4 ساله است ،اما به خاطر اینکه این شخص کارمند فدراسیون پزشکی بود(البته به گفته خودش) و یکبار هم از کمیته دوپینگ اخراج شده بود، ما دست نوشته هایش را نشان دادیم تا متوجه بی گناهی ام بشوند،شورای استیناف تصمیم به محرومیت 2 ساله ام گرفت.

 طبق قانون وادا (آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ ) بند 10/اگر ورزشکاری مقصر نباشد  یک سال محروم می شود اما 2 سال و نیم محرومم کردند زیرا فدراسیون پزشکی باید پاسخگو می بودو با این کار  مسئله را به نفع خود تمام کردند.

حنیفه در ادامه خاطر نشان کرد وی خودش را کارمند فدراسیون پزشکی ورزشی معرفی کرد و من هم اعتماد کردم،در حال حاضر گله ام از رسانه ها این است که حداقل این مسئله را تحلیل کنند و یک طرفه و تنها قسمت محرومیت و استفاده از داروی ممنوعه را اطلاع ندهند،متاسفم که جامعه پزشکی کشور به این راحتی زیر سوال می رود و هیچکس هم در این باره پاسخگونیست.

وی در مورد اقدامات رئیس فدراسیون قایقرانی در این باره تاکید کرد: ما به ناخدا امینی گفتیم که شکایت خواهیم کرد،زیرا فدراسیون پزشکی و کمیته پزشکی زیر سوال می رفت به همین دلیل من را محروم  کردند  با توجه به اینکه ما مقصر نبودیم باید یکسال مرا محروم می کردند،من شکایت خودم را به وادا خواهم برد.کارشناس تغذیه و مکمل های ورزشی مجاز بود و نمیدانم چرا این کار را کرد،مگر یک ورزشکار چند سال می تواند حرفه ای فعالیت کند که با این کار 2 سال از کار حرفه ای که برای آن تلاش فراوان کرده از دست بدهد.

حنیفه در ادامه ابراز داشت: طبق مدارک پزشکی که از او ( کارمند فدراسیون پزشکی ورزشی) داشتیم و تلاش هایی که برای اثبات بی گناهی ام انجام دادم و پس از بحث های مکرر با رئیس فدراسیون پزشکی، متوجه شدیم این شخص در زمان فروش دارو به من طبق ادعای خودش، کارمند نادو (ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ) نبوده است و فقط  کارمند  فدراسیون پزشکی ورزشی بوده است .
در واقع وی 5 سال کارمند نادو بوده و از آنجا اخراج شده سپس به فدراسیون پزشکی آمده است.  


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۴ خرداد ۱۳۹۵
آش نخورده و دهن سوخته.واقعا دلم سوخت .کاش میتونستم یه کاری براش بکنم
آخرین اخبار