زنجان؛

روستایی که به منطقه گیلاس ها معروف است

شیت روستایی است که به منطقه گیلاس ها شهره است و هرساله میزبان شمار زیادی از طبیعت گردان می باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان : امسال سال متفاوتی برای روستای هدف گردشگری شهرستان طارم بود.

اقای محمدی که از استان تبریز به این مکان آمده بود میگوید: محصولات کشاورزی این روستا با وجود خوشمزگی که دارد اما فروشندگان آن ها را به قیمت گزاف به خریداران می فروشند.

از او که درباره جشنواره پرسیدم این گونه جواب داد: این جشنواره  با وجود اینکه اولین جشنواره بود اما خوشبختانه توانست گردشگران زیادی را به سمت دره ای از گیلاس ها بکشاند.

در طی  برگزاری این جشنواره  مدیر میراث فرهنگی شهرستان طارم را دیدم و از وی تعداد مسافرین و گردشگرانی که به این جشنواره امده بودند پرسیدم که اینگونه  گفت: نزدیک 8 هزار و چهارصد نفر بازدید کننده داشت و همچنین  ثبت رکورد گرشگری طارم در اولین جشنواره گیلاس با برنامه ریزی هایی که انجام شده بود قابل تحسین است.

 وی در ادامه افزود: گردشگران از استان های گیلان ، آ ذربایجان شرقی، اردبیل و قم  در این دو روز مهمان روستای شیت و ولیدر طارم بودند.

فتحی کارشناس خدمات کشاورزی هندوستان ایران  نیز گفت که شهرستان طارم 133 هکنار باغ گیلاس بارور دارد که پیش بینی میشه  410 تن گیلاس در سال جاری روانه بازار شود.

اما از زیبایی های این جشنواره که بگذریم گلایه های بازدید کنندگان هم شنیدنی است.

برخی از مسافرین  نبود پارکینگ مناسب، گرانی مجصولات، وعدم  بسته بندی های مناسب  محصولات کشاورزی را از عمده ترین مشکلات این جشنواره عنوان کردند.

اما باید گفت این جشنواره بهانه ای بود تا گردشگران و طبیعت دوستان را دورهم جمع کند و همچنان روستای شیت و ولیدر طارم میزبان و پذیرای شما هموطنان عزیز می باشد.

 

 

انتهای پیام/ گزارش از کبری اسلامی

برچسب ها: شیت ، زنجان ، گیلاس ، طارم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.